Is dit vaginisme?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Kat
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 02 maart 2005, 21:58

Is dit vaginisme?

Berichtdoor Kat » wo 02 maart 2005, 22:14

Hey iedereen!
Ik kom nog niet zo lang op deze website, maar heb een vraagje waar 'ervaren' mensen me mss beter mee kunnen helpen...

Ik heb sinds twee maand een vriend, het gaat allemaal heel goed tussen ons ook op 'seksueel' gebied. Het probleem zit em in het penetreren: we hebben het enkele keren geprobeerd, maar het lukt het totaal totaal niet. Het doet verschrikkelijk veel pijn, ik probeer het te verbijten (mss is het alleen de eerste keer zo) maar dat hou ik nooit lang vol... Zelfs zijn topje van zijn penis geraakt er net niet in.Ik voel me schuldig tegenover hem dat het niet lukt. en dan begin ik van: probeer het nog een keer en nog een keer... maar de laatste keer ben ik beginnen bloeden en dan vond hij dat we moesten stoppen met proberen...

Is er soms iemand die hetzelfde probleem heeft? Of iemand die een idee heeft hoe we dit kunnen oplossen?

Kat

Bo
Berichten: 203
Lid geworden op: di 21 september 2004, 20:19

Berichtdoor Bo » wo 02 maart 2005, 22:28

Hoi Kat.

Vervelend voor je/jullie.
Kijk eens op vagina.pagina.nl, daar staan een aantal links naar vaginisme.
Misschien dat je daar wat aan hebt.

Groet Bo.

amazone10
Berichten: 243
Lid geworden op: ma 05 april 2004, 16:39
Locatie: overal...en nergens

Berichtdoor amazone10 » wo 02 maart 2005, 22:31

Hoi Kat,

Lastig dat het niet gaat zoals je wil. Niet uit eigen praktijkervaring maar wel vanuit de theorie kan ik je als tip meegeven om de tijd te nemen voor zover je dat nog niet doet, om voldoende opgewonden te zijn, en voldoende ontspannen. Als je met jezelf vrijt kan je ook proberen of je met je vingers of evt kleiner formaat dildo in je vagina kan komen of dat dit ook een gevoel van pijn geeft. Verder zou ik even googelen! Wie weet kunnen anderen je meer ondersteunen met eigen ervaringen. Schuldgevoel niet aan beginnen hoor...daar koop je niks voor!

ennuh welkom hier!

succes,

amazone10

Sfinxs
Berichten: 1451
Lid geworden op: ma 09 februari 2004, 8:16
Locatie: zuid holland

Berichtdoor Sfinxs » wo 02 maart 2005, 22:38

das niet nix zeg... ik heb nix te melden daar over sluit mij aan bij de andere posters

sfinxs

Susanne
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 04 augustus 2003, 19:12
Locatie: Zuiden des lands

Berichtdoor Susanne » wo 02 maart 2005, 22:54

Hoi Kat,

Wat zou kunnen is dat er gewoon een irritatie is, wat het zo pijnlijk maakt, misschien licht ontstoken en kan het zo verholpen worden.
Ga er eens mee naar de dokter. Vaginistisch reageren komt meestal niet zo maar opzetten en zou ook problemen kunnen geven als je bv zelf iets probeert in te brengen of bij gebruik van tampons. Is dit de eerste keer dat het zo'n pijn doet of ook al in vorige relaties ? Heb je ook problemen bij het maken van een uitstrijkje ?
Als je iets meer wilt weten over vaginistisch reageren, er is een goed boek over geschreven, het heet meen ik "de gesloten vrouw". Als je meer wilt weten, mag je wel een PM sturen. Succes.

Susanne

Kat
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 02 maart 2005, 21:58

Berichtdoor Kat » do 03 maart 2005, 22:26

Hey iedereen!
Bedankt voor de reacties!
Ik ben al eens gaan kijken op enkele sites rond vaginisme... maar wat ik daar van infomatie vind zint me niet zo :? Het probleem wordt blijkbaar opgelost bij de gynaecoloog, met een heleboel staafjes van verschillende diktes, enzo van die dingen, en uiteindelijk is het de bedoeling da de partner da ook doet als je da wilt... In heel die toestand heb ik nie echt zin, mijn vriend ook nie echt denk ik, en ik heb geen zin om er zoveel tijd in te steken. Bovendien weet ik nie hoe ik da thuis moet uitleggen, twee keer per week bij de gynaecoloog langsgaan :lol:
Met tampons en uitstrijkjes heb ik overigens geen problemen, en vingeren ook niet trouwes (al voelt dat laatste toch wel nauw vanaf twee vingers) Tis alleen het penetreren zelf dat echt pijn doet , het gevoel alsof zijn pik tien keer groter is dan mijn vagina en dat ik dus ga scheuren.
Misschien is het inderdaad geen slecht idee om er eens mee naar een dokter te gaan... :(
Groetjes aan iedereen
Kat

engeltje
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 24 november 2003, 0:42
Locatie: België

Berichtdoor engeltje » do 03 maart 2005, 22:34

Ik heb het probleem ook gehad.
Bij mij was mijn maagdenvlies niet volledig doorgescheurd. Er hing nog een streng middendoor,zeg maar. Alsof er 2 gaten inzitten dus.
Nadat dat geopereerd was, had ik het probleem nog steeds.
Bleek gewoon een dik stukje maagdenvlies te zijn aan de zijkant.
Ook dat is geopereerd.
En nu heb ik die problemen niet meer.

Niet dat het bij jou exact hetzelfde zal zijn, maar het is tenminste nog een andere mogelijkheid dan vaginisme.
Ik zou gewoon eens langs de gynaecoloog gaan, en je probleem uitleggen.
Dan heb je meteen meer info.

Persoonlijk vind ik het een beter idee om naar een gynaecoloog te gaan dan naar een dokter. De tweede keer kon geen dokter het probleem vinden, en ging ik al gaan denken dat ik vaginisme had, en ik voelde me er al slecht door.
Maar toen ben ik naar de gynaecoloog geweest,en die vond het probleem meteen.
Ze zijn er nu eenmaal voor opgeleid! ;-)

Sfinxs
Berichten: 1451
Lid geworden op: ma 09 februari 2004, 8:16
Locatie: zuid holland

Berichtdoor Sfinxs » do 03 maart 2005, 22:36

heey Kat zou ik dan idd maar gaan doen l;angs een arts!!!!

sfinxs

TinkerBell
Berichten: 94
Lid geworden op: wo 19 januari 2005, 12:29
Locatie: Neverland

Berichtdoor TinkerBell » vr 04 maart 2005, 5:50

Ik ben nu even verward :? Ik heb op school (!!!) namelijk geleerd dat er niets bestaat als een maagdenvlies maar dat meer een symbolische uitdrukking is... maar er dus niet zoiets als een vlies bestaat bij je vagina :?

Niet om je post in twijfel de trekken Engeltje... maar meer mijn eigen verwarring, zoals je kan begrijpen...
"All you need is trust... and a little bit of pixie dust!" --Peter Pan

engeltje
Berichten: 182
Lid geworden op: ma 24 november 2003, 0:42
Locatie: België

Berichtdoor engeltje » vr 04 maart 2005, 13:20

hm,nochtans was het echt zo.
Ik heb het zelf gezien.
Toen ik tampons gebruikte,kreeg ik ze er soms niet uit. Het deed vreselijk veel pijn als ik trok. Ik keek toen naar beneden, en zag die streng (waar ik het over had) over die tampon hangen. Dus ik trok die streng mee naar buiten. Vandaar de pijn. Als ik met mijn vinger die streng er weer over trok, dan ging alles vlotjes.
De gynaecoloog heeft bevestigd dat het inderdaad een streng maagdenvlies was die middendoor ging. Hij heeft er een tekeningetje bij gemaakt en verteld dat er langs beide kanten een gat in mijn maagdenvlies was geboord.
Dit was een gynaecoloog met veel ervaring, hij is nu op pensioen. Misschien kan je dan zeggen dat hij nog van de oude stempel is,en niet alles weet, maar mijn nieuwe gynaecoloog is een jonge vrouw, en die kent mijn "dossier" ook. En die zegt ook dat het mijn maagdenvlies was.
Dus blijkbaar is het wel zo :?

(niet dat ik je post als aanvallend opvat en me wil verdedigen hoor,gewoon ff uitleggen :wink: )

ochtendmelange
Berichten: 2
Lid geworden op: vr 04 maart 2005, 0:11
Locatie: randstad

Berichtdoor ochtendmelange » vr 04 maart 2005, 18:03

hoi Cat,

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Van de gynaecoloog kreeg ik toen inderdaad 3 buisjes van oplopende dikte en een tube verdovende zalf. Daarmee kon ik dan zelf thuis naar eigen inzicht de boel oprekken. Ik hoefde dus niet twee per week bij de gynaecoloog langs! Dat oprekken deed ik met steeds een groter buisje dat ik elke dag een uurtje ofzo inhield. Fijn is anders, maar het hielp. Zo heb ik uiteindelijk zelf m'n maagdenvlies gescheurd en toen lukte de penetratie. Was toch wel even pijnlijk, maar naar een paar minuten was de pijn weg. Het is bij mij nog ruim een half jaar elke keer weer even pijnlijk geweest, maar die pijn is steeds minder geworden en uiteindelijk verdwenen. Wat nou de oorzaak was weet ik niet, want ik ben nooit bij de gynaecoloog teruggeweest. Ik denk dat de zenuwen in het (restje) maagdenvlies verkeerde, pijnlijke prikkels doorgaven en dat dat is weggesleten. Ofzoiets.
Als ik jou was zou ik inderdaad een arts gaan. Die kan je vertellen wat er aan de hand is.

succes ermee!

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Berichtdoor droomvlinder » vr 04 maart 2005, 20:21

Wat ook erg helpt is een kussen onder je rug stoppen zodat de hoek van je lichaam anders is t.o.v. je partner en heel hard op de rug van je hand blazen op het moment dat jullie zin hebben in penetratie . Soms kan een grote lip mee naar binnen gaan en dit doet ook pijn , dan moet je zelf een beetje helpen en je vagina open maken .
Ik heb ook de ervaring dat je beter probeert op een moment dat jij nog geen orgasme had maar wel heel veel zin , want na een orgasme knijp je vaak je vagina nog dichter .

Het klinkt allemaal wat technisch , dat met die kegeltjes helpt zeker ook wel . Rustig blijven vooral , het komt goed , ik heb er wel enkele maanden over gedaan maar dat was in een ander tijdperk ( minder open over sex )
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Guy
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 24 december 2004, 0:53
Locatie: Gent

Berichtdoor Guy » zo 06 maart 2005, 22:24

[[/quote]
Ik ben nu even verward Ik heb op school (!!!) namelijk geleerd dat er niets bestaat als een maagdenvlies maar dat meer een symbolische uitdrukking is... maar er dus niet zoiets als een vlies bestaat bij je vagina
Tinkerbell: Je moet eens kijken ophttp://www.the-clitoris.com Daar staat het erg duidelijk in.
Onderzoekt alles doch behoud het goede.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mieketje en 2 gasten