Kan bisexualiteit 'groeien' of is het er altijd al geweest?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
carpe diem
Berichten: 920
Lid geworden op: za 05 september 2009, 20:34

Kan bisexualiteit 'groeien' of is het er altijd al geweest?

Berichtdoor carpe diem » zo 03 april 2011, 11:35

Oké, na lang aarzelen en nadenken start ik dan toch maar eens een topic, omdat ik me al een tijdje iets afvraag...

De afgelopen 4 jaar heb ik onder andere op sexueel gebied een flinke ontwikkeling doorgemaakt. Ik was wat sex betreft verlegen, onzeker en bang om van de gebaande paden af te wijken. De laatste tijd is dat nogal veranderd en zijn manlief en ik aan het experimenteren geslagen. Hij wilde mij graag eens met een andere vrouw zien vrijen en ik wilde dat voor hem wel eens proberen. In eerste instantie had ik er niet zo veel mee, maar het idee sprak me steeds meer aan naarmate ik er vaker aan dacht en we op zoek gingen naar een mogelijkheid om het ten uitvoer te brengen. Inmiddels hebben we hier al wat ervaring mee doordat we daten met een ander stel, waarin het vrouw-vrouw contact een grote rol speelt. Er is geen sprake van verliefdheid of iets dat dieper gaat, maar ik kan ontzettend genieten van de dame van het stel en ik merk dat ik het fijn vind om haar een mooie avond te bezorgen :oops:. Ik kwam dus tot de ontdekking dat ik ook heerlijke sex kan hebben met een vrouw. Ik spreek niet over verliefdheid, want dat zie ik echt niet gebeuren, maar over een sexuele aantrekkingskracht.

Eén van de vrouwen die ik hierover vertelde zei me dat ze niet geloofde dat zoiets 'zomaar ineens' kan ontstaan of gedurende je leven kan groeien. Maar dat is toch echt hoe ik het heb ervaren.

Hoe zien jullie dat? Kan zoiets groeien of moet het altijd al (latent) aanwezig zijn geweest? Onderdrukken we het dan (onbewust)?

Ik merk dat het lastig vind om -ondanks dat ik er lang over na heb gedacht- onder woorden te brengen wat ik bedoel... Mocht er iets onduidelijk zijn, hoor ik dat graag!
Laatst gewijzigd door carpe diem op zo 03 april 2011, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Live, Love and let BE

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » zo 03 april 2011, 12:07

Vaak is het zo dat je ontwikkelingen in sex verschillende deuren op een kiertje zet.Omdat je wat taboes die je jezelf hebt opgelegd doorbreekt. Mensen die vanaf dag 1 open stonden voor alle sexuele dingen die ze tegen kwamen zijn vaak sneller met ontdekken van likes en dislikes..

En of het nou een latent aanwezig verlangen is of een groeiend iets zou eigenlijk geen verschil moeten maken, mijn opinie is overigens dat er in elke vrouw een stuk bi zit, maar dan meer vanuit het verzorgen en genegenheid aspect.. wat zich uiteraard ook op sexueel vlak zou kunnen ontwikkelen..

Ik ben bi als een deur maar het feit dat ik sex met vrouwen helemaal geweldig kan vinden doet niets af aan het feit dat ik het liefst met een man samen ben.. mijn gevoel is dat ik wel zonder sex met een vrouw zou kunnen ( niet willen overigens) maar niet zonder sex met man(nen)

MIjn advies, geniet en vooral niet te veel denken of willen analyseren ;)

liefs sav die de overdenkingen wel herkent
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Gebruikersavatar
carpe diem
Berichten: 920
Lid geworden op: za 05 september 2009, 20:34

Berichtdoor carpe diem » zo 03 april 2011, 22:26

Bedankt voor je reactie Sav!

Het is inderdaad logisch dat er deurtjes open gaan op het moment dat je open staat voor nieuwe dingen. Ik had er alleen echt geen idee van dat ik dit deurtje ook daadwerkelijk binnen zou gaan...
Live, Love and let BE

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Suzette » zo 03 april 2011, 22:43

beetje offtopic misschien maar maakt het zoveel uit?

Ik kan me op zich wel voorstellen dat je het je afvraagt maar volgens mij doet het er tovh niets toe? Of denk je dat jehiervoor iets gemist hebt omdat de deur nog dichtstond?

Elfri

Berichtdoor Elfri » ma 04 april 2011, 8:58

Hoi Carpe Diem,

Ik kan me jouw onzekerheid heel goed voorstellen.

IK heb het altijd al geweten. Als jong meisje viel ik niet op Tom maar op Penelope Cru(ise)z. :)
Dat ik nooit met een dame ben getrouwd maar beide keren met een man, is voor mij eigenlijk alleen verklaarbaar doordat ik te complex in elkaar steek, om voor een vrouw een leuke levenspartner te zijn. Ik heb wel langere relaties en verliefdheden met vrouwen mogen ervaren. Toen ik met mijn eerste man trouwde was er in zijn beleving geen ruimte meer voor vrouwen, wat ik erg jammer heb gevonden. Mijn vriendinnen waren een bedreiging voor hem, hoe ik ook volhield dat het zuiver platonisch was.
In mijn geval is het dus altijd zo geweest en een periode ongewenst latent aanwezig geweest.

Aan de andere kant is dat geen enkele graadmeter! De dame die mij daarin heeft laten zien dat het ook kan ontstaan, moest erg wennen aan haar gevoelens. Ze heeft me laten zien hoe de erotische kracht samen met een open geest je echt stapjes verder kan laten komen. En wanneer zijn het lesbische gevoelens? Wanneer ben je nu 'echt' biseksueel? Mijn vriendin is dat gewoonweg echt niet. Ze is verliefd geworden op een persoon en mag haar gevoelens met haar man en mij delen zonder een stuk van haarzelf te hoeven opofferen. Ze is gegroeid in haar gevoelens als minnares van zowel haar man als haar vriendin omdat ze daar de ruimte voor kreeg. Dat maakt haar gevoelens niet minder intens of echt als de mijne, enkel dat zij er langer over heeft gedaan ze te herkennen en accepteren. Een route die haar zeker niet makkelijk is afgegaan!! En waar ik uiterst veel respect voor heb.

Moeten we dat dan bischierig of bisexueel noemen?

Wij hebben besloten dat beestje geen naampje te geven! Alle betrokken partijen weten dat zij zowel als ik nooit zonder 'de geneugten van een man' kunnen leven. Er zijn eenvoudigweg zaken die een vrouw ons nooit kunnen geven en dingen die een man nooit voor ons kan doen.

En om Savvje te quoten: ik ben zo BI als een deur! :lol:

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Berichtdoor Savanne » ma 04 april 2011, 9:28

beetje offtopic misschien maar maakt het zoveel uit?

Ik kan me op zich wel voorstellen dat je het je afvraagt maar volgens mij doet het er tovh niets toe? Of denk je dat jehiervoor iets gemist hebt omdat de deur nog dichtstond?
Misschien is het wel de vraag met daarin de vraag of er nog meer is wat ze gaat ontdekken .. Het je afvragen is best normaal denk ik Suzette en zolang ze geen schuldgevoel gaat ervaren over dat ze er niet eerder wat van gemerkt heeft, is deze vraag best te stellen.. alleen het antwoord is zo verdraaid moeilijk want er zijn geen feiten over te vinden.. alleen maar 1001 meningen

sav, die Elfri ff onderweg knuffelt
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

LittleMonkey
Berichten: 2512
Lid geworden op: di 04 december 2007, 22:32

Berichtdoor LittleMonkey » ma 04 april 2011, 11:46

Pfew, stil om elfri's antwoord...
=): meisje!
"The only disability in life is a bad attitude." © Scott Hamilton

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Re: Kan bisexualiteit 'groeien' of is het er altijd al gewee

Berichtdoor katarine » ma 04 april 2011, 13:02

Hoe zien jullie dat? Kan zoiets groeien of moet het altijd al (latent) aanwezig zijn geweest?
Ik weet het niet Carpe Diem, heb daar niet echt een antwoord op. Wat wel door mijn hoofd gaat en waar ik rotsvast van overtuigd ben ... it's all in us.
En naar gelang wie of wat we tegenkomen in ons leven worden een deurtjes geopend in (van) onszelf.
Een simpele kijk, maar zo zie ik het.

K, 43 geworden en nog steeds K's ontdekkend waarvan ze het bestaan zelf niet vermoedde.

Elfri

Berichtdoor Elfri » ma 04 april 2011, 13:19

hmmmmm heerlijk die vrouwen knuffeltjes :P :lol: hahahaha.

Katarine omschrijft het ook mooi.
Ik zie het leven als een legpuzzel waarbij iedereen die iets achterlaat een puzzelstukje is. uiteindelijk is de legpuzzel klaar als het je tijd is om te gaan. En zoals in elke puzzel zitten daar mooie en minder mooie stukjes in.

Soms ligt er achter nieuw geopend deurtje meteen een nieuw puzzelstukje, soms vind je die pas als je de kamer bent ingegaan en even goed hebt rondgesnuffeld. :)

Josje
Berichten: 537
Lid geworden op: wo 07 augustus 2002, 1:01
Locatie: op een eiland, enne... activiteit, moet dat???

Berichtdoor Josje » ma 04 april 2011, 13:48

Ze is verliefd geworden op een persoon


Toen ik bovenstaande las moest ik gelijk denken aan een uitspraak van onze jongste zoon, toendertijd als reactie op gedoe in Amerika rond het daar in bepaalde staten openstellen van het huwelijk voor homo's en lesbiënnes. Zijn woorden als ongeveer 8-jarig mannetje waren:

'Mam, het is toch gewoon een mens die van een mens houdt. En jij bent biseksueel hè mam, want jij doet ook wel eens iets met .......' , waarbij hij de naam van mijn vriendin noemde.

In het geval van de vraag van TS, naar mijn mening heb je een klik met een persoon ongeacht het geslacht.

Liefs, Josje
die nog steeds ontroering voelt door die reactie van haar jongste.
De krachtigste energiebron in het leven is en blijft de menselijke warmte.

man
Berichten: 38
Lid geworden op: wo 08 december 2010, 11:45
Locatie: oosten v/h land

bi

Berichtdoor man » ma 04 april 2011, 16:49

Sinds drie maanden heeft mijn vriendin een vriendin (kromme zin trouqwens). Zij heeft daar regelmatig sex mee maar ook met mij, soms 'doen' we het met zijn drieen. Na de eerste keer dat ze met haar vriendin gevreeen had vertrouwde ze me toe dat ze dit bij nader inzien eigenlijk haar hele leven al had gewild. Dus zat het al in haar en is, eigenlijk door een toevallige ontmoeting, dat deurtje geopend. Wat haar betreft gaat het nooit meer dicht. Ik respecteer dat ten volste. Volgens mij is het niet meer dan fatsoenlijk als je je partner de sex gunt die hij of zij graag wil. Maar bovenstaand las ik dat dat niet altijd het geval is. Jaloezie is er bij ons in elk geval niet in het spel. Dat was ik ook niet geweest als ik niet af en toe mee zou mogen doen. Ik zie het als een verrijking van haar leven en ook van het mijne.

Gebruikersavatar
carpe diem
Berichten: 920
Lid geworden op: za 05 september 2009, 20:34

Berichtdoor carpe diem » ma 04 april 2011, 17:38

Dank voor alle reacties...! Elfri, je omschrijft jullie band heel mooi, warm en liefdevol. Heerlijk om te lezen!

Josje, dat is precies hoe ik ernaar kijk... Kinderen kunnen dingen vaak zo treffend verwoorden!

Suzette, ik ben niet bang iets gemist te hebben, ik leef zoveel mogelijk in het moment... (carpe diem he :wink: ). Ik verraste mezelf met deze gevoelens en moet ze nog een plaatsje geven, denk ik.

Man, fijn dat jullie er samen een weg in gevonden hebben!

Katarine, simpel en duidelijk! Bedankt!
Misschien is het wel de vraag met daarin de vraag of er nog meer is wat ze gaat ontdekken .. Het je afvragen is best normaal denk ik Suzette en zolang ze geen schuldgevoel gaat ervaren over dat ze er niet eerder wat van gemerkt heeft, is deze vraag best te stellen.. alleen het antwoord is zo verdraaid moeilijk want er zijn geen feiten over te vinden.. alleen maar 1001 meningen
Tja het zette me wel aan het denken... waar gaat dit naartoe? Ik ben er niet bang voor, eerder nieuwsgierig :lol: .
Schuldgevoel heb ik zeker niet en binnen onze relatie is er gelukkig ruimte voor, dus ook dat is geen probleem.

Carpe diem, erg blij met de hartverwarmende reacties...
Live, Love and let BE

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Berichtdoor Hotje » ma 04 april 2011, 18:14

Is het erg nuchter van me te stellen dat het er al wel zal gezeten hebben,vermits je dat wel wou doen "voor hem"?

Ik ben nogal ernstig hetero,denk niet dat er een schilfertje bi in me zit.......en ik kan me niet voorstellen dat te doen "om hem plezier te doen".

Maar ik zou haast een verschil maken tussen bi zijn en iets ondernemen in een geile bui,want ik zeg steeds,ik kan me voorstellen dat er handelingen zijn die gewoon goed voelen,of ze nu uitgevoerd worden door een man of vrouw,dit bij hoge geilheid.
(Kan me alleen niet voorstellen dat ik aktief iets zou ondernemen bij een vrouw........)

Hotje,die iets probeert uit te leggen op haar eigen warrige wijze........ :wink:
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........

jenda65
Berichten: 2484
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 12:06

Berichtdoor jenda65 » ma 04 april 2011, 20:36

Hi lieve Carpe Diem,

Er is niets warrigs aan je topic hoor... sterker nog, ik vraag mij het mij ook regelmatig af! :oops: :wink:

Ook ik heb mij nooit bi gevoeld. Mijn eerste ervaring met een vrouw kwam meer voort uit nieuwsgierigheid in een spannende en opwindende date met een stel, dan uit een lang gekoesterde fantasie.
Wie had kunnen vermoeden dat die ervaring zo hemels was dat het naar MEER smaakte!

Ondertussen is er ruimte in mijn relatie met manlief om ook nog diepe gevoelens voor een vrouw te mogen hebben.
Zijn die gevoelens altijd al latent aanwezig geweest? Of was die eerste ervaring zo intens dat het wat getriggerd heeft en er ergens een deur is open gegaan waart ik zelf het bestaan niet van af wist??

Ik kan er zelf geen antwoord op geven en geniet daarom maar gewoon van deze mooie, maar soms ook best verwarrende gevoelens! :D :oops:
When you say YES to others,
make sure you are not saying NO to yourself.
-Paulo Coelho-

Gebruikersavatar
carpe diem
Berichten: 920
Lid geworden op: za 05 september 2009, 20:34

Berichtdoor carpe diem » ma 04 april 2011, 20:47

Is het erg nuchter van me te stellen dat het er al wel zal gezeten hebben,vermits je dat wel wou doen "voor hem"?

Ik ben nogal ernstig hetero,denk niet dat er een schilfertje bi in me zit.......en ik kan me niet voorstellen dat te doen "om hem plezier te doen".

Maar ik zou haast een verschil maken tussen bi zijn en iets ondernemen in een geile bui,want ik zeg steeds,ik kan me voorstellen dat er handelingen zijn die gewoon goed voelen,of ze nu uitgevoerd worden door een man of vrouw,dit bij hoge geilheid.
(Kan me alleen niet voorstellen dat ik aktief iets zou ondernemen bij een vrouw........)

Hotje,die iets probeert uit te leggen op haar eigen warrige wijze........ :wink:
Ik ben er niet 'voor hem' aan begonnen hoor (maar snap dat het zo lijkt, gezien de openingstopic). Hij gaf aan dat wel spannend te vinden en mij leek 't het onderzoeken waard, zeg maar. Een paar jaar geleden had ik zeker gezegd dat het niets voor mij zou zijn, maar nu stond ik daar meer open voor. Blijkbaar is er gedurende die tijd iets in mij veranderd (deurtje op een kiertje komen te staan...).

Fijn dat het herkenbaar voor je is Jenda... Ik ben -net als jij- vooral van plan ervan te gaan genieten...
Live, Love and let BE


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 14 gasten