* De virtuele kroeg voor slapelozen

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Dominique » di 18 oktober 2011, 8:37

annne..jou goed geluimdheid maakt tranen in mij los...indirect
liefde maakt mild, zorgt dat je oordeelvrij om je heen kan kijken, met mildheid in je hart en ogen..warmte.
sinds ik zijn liefde niet meer voel, moet ik er meer moeite voor doen.
In plaats van de wereld met liefde tegemoet te treden, zie ik vooral het onrecht, de graailust van banken en bedrijven,
het gebrek aan betrokkenheid van collegas bij het werk...
de bezuinigingen die mensen kapot maakt...ik ben boos..
en heb dat zaterdag geuit op het Beursplein..
en ben daarna boos op de meesmuilende reacties van mensen die nog niet doorhebben dat we aan een fin. afgrond staan,
en de acties zien als weer eens een staaltje bezigheidstherapie voor de werkeloze medemens..
ik ben boos op de media, die filteren/censureren dat het een lieve lust is...
en de mensen die deze media geloven ipv hun eigen kennis en oordeel.
de liefde maakt mild..
ik voel me de meeste tijd niet mild meer..
maar strijdbaar... :D10

is liefde dan toch de oplossing voor al onze problemen?
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Mar » wo 19 oktober 2011, 23:26

Annne, jij een krentenbol en voor Dominique een mueslibol. Ze is even niet van het zoete.

Dominique .... [lees hier een virtknuf]... liefde voor wát...?
Gaat het daar niet om?
Als je haar niet ervaart, liefde, is het allemaal lastiger. Die roze bril schijnt meteen ook licht te geven. Misschien is ze bedriegelijk, en zie je de schimmel op het broodje niet meer. Dat zou kunnen.
Maar, eerlijk, ik heb mijn strijdbaarheid teruggevonden dankzij liefde. Niet van de ene op de andere dag trouwens. Ik heb er jaren de tijd voor nodig gehad, maar nu 'het' er weer is vertelt juist dat gevoel me wat er toe doet en wat (volgens mij dan) behoed moet worden. Gelukkig zie ik en heb ik er een paar bescheiden middelen voor.

Ga ik succesvol zijn? Nee. Zeker weten dat ik niet mijn doelen ga halen. Daar heb ik de macht niet voor, maar er niet voor werken..... nee, dat is niet acceptabel.


Mar
Samen lopen door omstandigheden

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Dominique » do 20 oktober 2011, 8:12

In mn post hierboven heb ik zaken veralgemeniseert, maar het ligt uiteraard mega genuanceerd allemaal...
ik voel me strijdbaar, maar het voelt nu niet als positief.
terwijl ik weet dat de liefde me op een positieve manier strijdbaar kan laten voelen, hiermee levenslust en positieve kracht bedoelende.
met mildheid bedoel ik niet persé de roze bril als je verliefd bent, maar met liefde om je heen kijken terwijl je toch de werkelijkheid niet uit het oog verliest.
Maar nu zie ik vooral wat verkeerd en wat er in mijn ogen anders zou moeten, ik erger me aan onverschilligheid, kilheid.
Ik denk dat het niet alleen de liefde is (of beter het gebrek aan), maar er is meer wat me zo laat voelen. Een gevoel van machteloosheid.
er zit boosheid in me..en dat houdt me soms wakker snachts..
het maakt me onrustig, en verdrietig.
ik voel liefde voor een aantal mensen en in verschillende vormen.
en er wordt van me gehouden...maar de manier waarop lijkt niet genoeg meer.
ik wil er toe doen voor iemand....IK de persoon Do...

oh en mar...ik ben juist wél van het zoete :D
er is gewoon te veel zout en zuur.

niet de zoete wijn, maar zoete toetjes...jammm
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Mar » do 20 oktober 2011, 10:11

Okay Do, een Bossche bol voor jou.
Of bestaan die niet meer?
Neem ik nog een tompoes. Vanwege het kleurtje ;)


Lies, nog een koffie graag!

Mar
Laatst gewijzigd door Mar op ma 23 juli 2012, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor annne » vr 21 oktober 2011, 20:28

Ik moet dus voor de inkoop van de tandpasta zorgen.Dat betekent dus, dat een voor een iedereen op de mond moet kussen om te weten welke merken tandpasta wij in huis moeten halen. Het is mij wel toevertrouwd om dit klusje te klaren, maar ik ben zo bang dat ik na enkele malen de lippen beroerd te hebben mijn hart toch enige extra-arbied moet verrichten en het mij wee zal worden om mijn gemoed.

Als ik begin met Liesbeth. Zij heeft met haar volle lippen en begerige tong een zeer aromatische aanslag. Ik denk dat het Aquafresh zal zijn, maar het is vertroebeld door een vleugje Martini. Laars heeft een rechttoerechtaan wijze van kussen. Zij blaast me gewoon de geur van Zendium zo in mijn gezicht. Bij mar ligt het wat gecompliceerder wanty daar proef is toch de geur van een herfstige weide doorheen. Eerlijk gezegd denk ik dat het het huismerk van AH is.

Nu ben ik even toe aan een moment van rust. Even met een Strong Bow de wild kloppende zinnen weer doen plaatsnemen op de reservebank.

Lieve Dominique, wat heerlijk dat je je nog kan opwinden over onrecht en de financiele crisis die boven onze hoofden hangt. Ondertussen gaat meneer Kelder door op de TV met het tonen van de zelfgenoegzame tevredenheid van hen die denken dat zij het hebben. Persoonlijk zie ik ook een wegkijken van de upperclass van de narigheid die zich letterlijk onder ana hun flat zich afspeelt. Toch wil ik graag een lans breken om af en toe te relativeren. Kijk wie er van je houden en geniet van de liefde. Macht in de vorm van geld is daar in mijn ogen ondergeschikt aan.

Proost Liesbeth, die koele hand van jou kalmeert, maar dat decollete...................................

Annne, van de consumentenbaond

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Mar » za 22 oktober 2011, 11:27

.
Laatst gewijzigd door Mar op zo 17 maart 2013, 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor fuutje » zo 23 oktober 2011, 16:10

Goedemiddag Annne,
Koop je ook en paar tubes Sensodyne? Ik gebruik het en ik ken nog een kroeggangster die dat ook gebruikt. Tandpasta voor de gevoelige vrouw..... Uhhh sorry :D7 , voor de gevoelige tanden.

Gelukkig is de kroeg weer kraak- en kraakhelder. Tja, als Mar de bezem door de kroeg heen haalt :D11 :D11 :wink: ....

Ik wist overigens niet dat hier in de kroeg Hoegaarden een 'oude liefde' is en dat de kratten verwijderd dienen te worden.
Heb ik net tegen Organic verteld (via een ander digitaal medium) dat ik te oud werd voor paaldansen, maar nog wel genoeg energie heb voor 'kratklimmen' ; moeten die lege kratten de kroeg uit :D2 !!!!!
NOT, dus.

Verder blijft hier de spanning op de Oostelijke huizenmarkt nog tot 9 november bestaan. Daarna weet ik of mijn nestje definitief verkocht is of niet. Naar een nieuw en groter nest uitkijken durven we nog niet, in deze onstabiele, niet vooruit te branden, markt. Eerst ook nog het huis van Marcel62 verkopen.

Liesbeth, Annne, Organic: Mijn basismerk (voor in de namiddag) is Chardonnay. Ik hoop dat jullie die niet de kroeg uitgegooid hebben wegens 'vernieuwingsdrang' (anders moet ik stiekem mijn heupflacon mee de kroeg in nemen :D4 ). Geef mij er eentje en doe mijn medekroeggangers ook een drankje.

Geniet van de rest van deze stralende zondag. Maandag is nog ver weg.

Fuut
(aan het kratten stapelen.... :DD )
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Elfri

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Elfri » zo 23 oktober 2011, 16:24

*ploft neer op een barkruk*

Hej is de Hoeghaarden op? Doe mij dan maar een beugeltje.
Zo na een strandwandeling in het zonnetje, één kleintje aan de hand, is het verdient dat ik wat tot mijzelf mag komen.

Wat heerlijk die zon op ons hoofd. Een klaar-blauwe lucht met daarin de helderheid van kinderogen. De eerlijkheid van de zee die zonder enige schroom haar eigen weg gaat. De eeuwigheid van het zand dat zich laat meevoeren over water en paden en toch steeds haar weg naar het strand hervindt.
Meeuwen vinden het strand niet interessant vandaag, het is er des te drukker met twee en viervoetige bezoekers.

Nu eenmaal weer terug, voelt de kroeg als een warme plek om eventjes te ontspannen. Even uitblazen van alle drukte van het strand, het leek wel een mierenhoop. Ik hou niet van mieren, ook niet van hopen trouwens. Hopen doe je op de wc. Maar ik heb genoten van 2 blauwe kinderoogjes die naar mij opkeken. Ze vertelden mij hele verhalen, zachtjes en toch enthousiast. Zijn mondje vertelde heel wat anders en leek niet stil te willen staan. Hij liep ook nog te snel, trok aan mij hand en maande me vooruit. Hij had last van kinderhaast, ik meer van mama-traagheid. Gelukkig spreken we nog wel dezelfde taal, hij en ik.

Ah, dank je wel Lies. Ik blaas hier nog eventjes verder uit met mijn beugeltje Grolsch. Lekker!
Nee Lies, niet mijn laatste adem... zég hou het positief he meiske. :lol:

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Mar » wo 26 oktober 2011, 11:11

.
Laatst gewijzigd door Mar op zo 17 maart 2013, 18:51, 2 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

Elfri

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Elfri » wo 26 oktober 2011, 12:00

Lies,
De beroemde espresso lieverd! Ik heb een emotioneel maar vreselijke mooi melancholisch momentje.

Zo mooi als de zee zal ik nooit worden. Wel zo tijdloos. Ik ben immers zijn mama.Wat wordt je groot lieve jongen, al bijna moet ik op hakken om groter te blijven. Nog eventjes en je snapt alle leed, alle blijdschap. Het vertrek en de aankomst van het leven. Waar je ook naartoe gaat, waar jouw voetjes ook stil komen te staan, ik sta achter je telkens weer.

Ik blijf me verbazen over de vergankelijkheid die het leven heeft en over het gemak waarmee mensen daarover struikelen. Mama's leren hun kinderen toch te letten op waar ze lopen? Ik leer het de jongens maar, beter veilig dan vallen. En ik ben er niet eeuwig om ze op te vangen. Maar achter ze zal ik staan...
Oef en als mijn mannetje op zijn mama lijkt, wat kan het dan een gat worden mocht hij vallen. Óf een buil op zijn hoofd natuurlijk, dat is te bezien.
Gelukkig leeft niemand eeuwig, wat zal het dan saai worden. Al voel ik me nu een beetje boos dat ik weet waar de eindstreep zal liggen. Soms zo tastbaar dichtbij, gelukkig vaker diep weggestopt.

Lies, lieve dame waar blijft mijn espresso.
Het momentje is weer over! Hop mee naar de redelijkheid en help me de ramen te lappen. Er zitten gekke tandpasta vlekken op?? Wat spoken jullie hier toch uit na 23 uur?
Awel, de klant is koning in de commercie, ik verdien er dagelijks mijn brood mee. Maar in de zorg?? Gaan de patiënten niet vóór de behandeling? Hoe werkt dat eigenlijk als er 4 hoge piefen bedenken dat iets te zeldzaam is voor onderzoek?... de eed van hypocrietus?

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor fuutje » wo 26 oktober 2011, 20:13

".....Pas je bij het klimmen wel uit dat je je hoofd niet aan het plafond stoot?....."

Natuurlijk pas ik op Mar. Ik stoot mijn hoofd niet aan plafonds, vooral niet als ze van glas zijn....
En was Icarus geen man? Hoogvliegen doet deze fuut dus ook al niet.
Echt, nee Mar, maak je geen zorgen. Ik zorg wel voor mezelf. Zo niet doet Marcel62 dat wel en nestel ik mezelf heerlijk onder zijn oksel, weliswaar ontdaan van 'haar' maar heerlijk warm.

Dus Lies, doe mij maar weer een alcoholische versnapering. Die kan ik wel gebruiken bij het beklimmen der kratten..... :wink:
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Mar » do 27 oktober 2011, 8:55

Elfri, mooi :D .
Dat kratklimmen schijnt nachtwerk te zijn, dus dat weet ik verder ook niet want ik deed even iets anders.

Zou hoogvliegen iets met diep-duiken te maken hebben...?

Ach, Fuut, dat glazen plafond....scherven brengen geluk.
De barsten zijn ook openingen waardoor bloed wegsijpelt, een wond wordt schoongespoeld en licht naar binnen komt - en waar je je telescoopje naar boven kan uitsteken, gaatje groter maken, en er uit klimmen. Voorzichtig vanwege de scherpe snijranden. Daarvoor heb ik mijn Marcel62 (hoort dan wel een ander, veel lager getal bij). Al jaren, en we wilden wel dat we nog niet (ver) over de helft van de te verwachten tijd die we samen kunnen doorbrengen heen zijn.
Dat maakt dat het op den duur niet zo erg is om je hoofd (of iets anders :mrgreen: ) te stoten. Hier dan toch, maar hoe dat in Oosten zit weet ik verder niet.

Maar voor nood heeft de onovertroffen Liesbeth nog wel een paar doekjes voor het bloeden.


Lies, mag ik nog een glas thee? Ja, thijm-. Dat smeert zo lekker.
ja hoor, heb lkkr bijge'edit :mrgreen:


Mar & Co
Samen lopen door omstandigheden

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor sehnsucht » zo 30 oktober 2011, 0:50

Herfstwandeling

Reeds vroeg ontstegen aan het bed
waarin ook zij wel heeft gelegen
wier doen en laten toen mij tegen-
woordig vaak nog aan het denken zet,

ging ik de herfst in. Allerwegen
stond boomskelet na boomskelet
van alle allerliefsten het
verkoold geraamte in de regen.

Wat is dat toch ontzettend met
relaties die hun einde kregen;
al was je ze ook zeer genegen,

je hebt er jaren van gezwegen
en dan opeens kom je ze tegen
terwijl je op iets anders let.

Jean Pierre Rawie



Ik wil mooie dingen niet verstoren, daarom kan ik beter HIER geruisloos binnen komen.
Hier, waar ik iedere tegel ken. Weet hoe de deur open moet, welke stoel niet kraakt, wie Liesbeth is.

Het is een lauwe nacht. Grijs. En stil.

Tijd voor een wake up call!: voor Millie.
Panta rhei.

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Mar » ma 31 oktober 2011, 0:32

.
Laatst gewijzigd door Mar op zo 17 maart 2013, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

Elfri

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Elfri » di 01 november 2011, 9:08

prachtig, die dichterlijke vrijheid.
Ik moet zeggen dat mijn hoofd niet naar mooie dingen staat, het is afgeleid en lijkt een eigen route te lopen. Mijn benen volgen maar mondjesmaat.

Lies,
Ik ga op je bar liggen en vraag je om een psychologische sessie tussen bardame en bezoeker. Wat kan je voor me doen??
Ik maak me zorgen Lies...!!
Mijn vriendinnetje ligt in het ziekenhuis en ik ben er helemaal door van slag. Het is erg ja!! Ships Lies, dit doet wel erg zeer.

Ik kom er nog even op terug... ik moet zo veel regelen en werken en zorgen en en en en .. tja dit is dus eventjes druk! Het voordeel van een kroeg is dat je altijd kan binnenlopen als je dorst hebt.


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten