Opnieuw beginnen...

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Opnieuw beginnen...

Berichtdoor Dominique » di 13 december 2011, 17:36

Al tijden is de mens op zoek naar buitenaards leven, en planeten die bewoonbaar zouden kunnen zijn
Zeer onlangs is een ‘aardachtige’ planeet ontdekt.
Of die dan bewoonbaar is is twijfelachtig,
en dat hij binnen een voor ons bereikbare afstand ligt is al helemaal ondenkbaar met de huidige stand van de techniek.
maar eens zal het binnen ons bereik liggen,
de ontwikkelingen gaan door, en worden er nieuwe ontdekkingen gedaan.
ik geloof echt dat de mensheid een planeet zal vinden die voor ons bewoonbaar is,
en die te bereiken zal zijn.

Ik vind dit mega boeiende dingen, en mn fantasie slaat dan op hol
Stel…stel…
Dat ze een tweede aarde vinden
En stel…
Dat die te bereiken is voor ons
Bv omdat we binnenkort sneller dan het licht kunnen reizen (neutrino’s)
Stel je dat eens voor..
Dat we een nieuwe aarde kunnen gaan bevolken
We opnieuw mogen beginnen zeg maar.
Zou je dan meegaan?
En hoe stel je je dat dan voor?
Er is daar niks..
Je kan weinig meenemen, behalve je naasten.
Wat zou je bijdrage zijn aan deze nieuwe aarde?
Hoe zou je willen dat de nieuwe wereld vorm wordt gegeven?
Ik ben er van overtuigd dat dit over tig jaar, geen fantasie meer zal zijn.
Wij, zoals we nu leven, maken dit wss niet meer mee, maar toekomstige generaties wel.

*Do...ontdekkingsreiziger* :D4

Mss wel leuk te bedenken dat deze wereld dan bevolkt gaat worden.. :D7
en dat jij daar aan mee mag helpen :twisted:
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Re: Opnieuw beginnen...

Berichtdoor Hotje » di 13 december 2011, 19:46

Ik ga met je mee,Do!
Mijn bijdrage aan de nieuwe wereld?
Geen idee,is optimisme voldoende?Of een besef aan hoe het zeker met aardig wat minder kan?
Msschn de behoefte aan meer kleinschaligheid?
De wereld zoals we ze kennen,is me te groot,te ingewikkeld,te grotesk.
Laat ons opnieuw beginnen,samen,maar met de ruimte om even alleen te zijn.Ginder ver zou dat toch moeten lukken?Een beetje rust,een beetje alleen,een beetje ik-doe-gewoon-even-niks-tijd?Want daar moet je hier al een verdomd goede reden voor hebben,even gewoon niks doen..........
Ik ga met je mee,ik wil een 2e adem.
Nog iemand?
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Opnieuw beginnen...

Berichtdoor Mar » wo 14 december 2011, 11:59

.
Laatst gewijzigd door Mar op zo 17 maart 2013, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Re: Opnieuw beginnen...

Berichtdoor Spot the difference » wo 14 december 2011, 18:18

Leuk idee hé? Naarmate de laatste jaren de kennis en inzicht over het heelal toenemen, nemen de verwachtingen nog meer toe. Er is nu sprake van (nog) een zusterplaneet, maar de verwachtingen zijn dat er duizenden kandidaat aarde-achtige planeten zijn. Dat zijn dan niet alleen planeten die op ons lijken qua grootte of kleur, maar vooral qua gunstige parameters die noodzakelijk zijn voor leven. Dan denk je aan afstand van een zon, temperatuur, aanwezigheid van water, ...

Ik ben ervan overtuigd dat er leven is buiten onze aarde. Zeker nu we weten hoeveel kanshebbende planeten er moeten zijn. Of we er ooit geraken is maar de vraag, maar ja, het is voer voor een overdosis fantasie. Ik stel me een planeet voor die haar eigen ontwikkeling heeft doorgemaakt. Miljarden jaren helemaal onafhankelijk van de aarde geëvolueerd, wat moet dat niet geven qua wonderbaarlijke creaturen ter plaatse. Kijk maar hoe creatief en veelzijdig moeder natuur hier op onze blauwe planeet is, wat voor wezens en planten zouden we daar niet tegen het lijf lopen? Misschien monsterlijke beesten, 50 keer zo groot als dino's, waarom niet? Misschien onzichtbare virussen, die ons op een maand tijd doen uitsterven want geen mens heeft er ooit een immuunstrijd tegen uitgevochten. Misschien heb je niet alleen fauna en flora, maar nog zaken, waar we nog geen benul van hebben. Levende lucht? Groeiende grond? Copulerende keien? Alleszins zal de grootste fantast nog fantasie tekort komen op die planeet voor te stellen, verwacht ik.

Als ik nuchterheid laat indringen in mijn fantasie zie ik echter geen planeet waar we een tweede kans krijgen. Ik denk dat we zo hard zouden misstaan, dat niets van onze menselijk lichaam is afgestemd op de eigen evolutie van die planeet dat we er niet zouden overleven. Qua voedsel, qua ziekten, enz... Verder is het eigenlijk een ongezonde redenering vind ik, nog maar eens een planeet die we naar onze hand willen zetten. Met de eerste is het misgelopen, nu kunnen we de volgende naar de verdoemenis helpen.

Oei, we zijn er nog niet en ik bederf de pret al. Voor hetzelfde geld lopen daar vrouwen met vier borsten rond, wat meteen al mijn argumenten om de planeet gerust te laten, van de tafel veegt. Na bevruchting krijg je echter geen baby, ook geen alienachtige kruising maar produceert zij drie dagen later een batterij handige huishoudhulpjes zonder denkvermogen, die bij hun vierde vermaandag uitgroeien tot een quartet borsten, waar later ook een vrouw aan groeit.
Laatst gewijzigd door Spot the difference op do 15 december 2011, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Re: Opnieuw beginnen...

Berichtdoor Iago » do 15 december 2011, 10:38

Mijn bijdrage aan deze planeet zou zijn: elke poging om er te komen saboteren.

Als mensen er terecht komen moorden ze eerst gezellig alles uit wat ze tegen komen, roven alle zaken waar winst mee gemaakt kan worden om dan tweehonderd jaar later films te gaan maken over een romantisch volk wat geen kans heeft gehad.

Nog niet heel lang geleden heeft men een object van grote hoogte laten neerstorten op een planeet, zodat er een sonde door de stofwolk kon vliegen waar wetenschappers dan weer over na konden denken.
Omdat er geen leven is zoals wij dat kennen, en dus mag het allemaal dood en kapot.

We komen in vrede!
*boem*

Die vrouwen met vier borsten zouden meegenomen worden, tentoongesteld in een reizende kermis en binnen de kortste keren plastische chirurgie ondergaan om maar op een tweedimensionaal playboyplaatje te kunnen lijken. De enkeling die hier aan ontsnapt zal gaan werken in een rariteitenbordeel, waar rijke mannen een buitenaardse ervaring kunnen hebben. Tot de lol er af is natuurlijk, dan mogen ze op sterk water.

Spot ziet natuurlijk wel weer kans om daar terecht te komen, krijgt daar het eeuwige leven maar loopt tot in lengte van dagen vruchteloos met zijn penis te zwabberen omdat voortplanting daar bestaat uit niezen in het linkeroor, en de vier meter grote vrouwen hem niet zien staan :mrgreen:

Iago, destructief realist 8)

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Re: Opnieuw beginnen...

Berichtdoor Spot the difference » do 15 december 2011, 11:17

:lol: :lol:

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Re: Opnieuw beginnen...

Berichtdoor deco » vr 16 december 2011, 11:51

Mja kunnen we misschien een paar konijnen en kippen meenemen....voor de zekerheid dat we de eerste dagen eten hebben.
Als ze dan losbreken, hebben ze terug de vrijheid.
Klinkt herkenbaar wat mensen gedaan hebben op deze planeet (onze aardkloot).

Nope.

Tegenhouden die hele handel. De mens is het grootste roofdier die op deze aardkloot heeft rondgelopen.
Alles wat eetbaar is, is of al gemanipuleerd tot massa-productie of vernietigd door overconsumptie.
Wat de mens wil, zal gebeuren en dit desnoods ten koste van alles.

Misschien als we zo ver zijn dat we genetisch baby's maken waar we ze dat destructief denken kunnen wegdoen....die kunnen dan misschien naar die andere planeet.


En voor spot maken ze dan maar een partijtje play-girls met perfecte borsten zodat als ie meegaat...hij toch speelgoed heeft. :mrgreen:
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

Elfri

Re: Opnieuw beginnen...

Berichtdoor Elfri » vr 16 december 2011, 15:39

:mrgreen: :mrgreen: ik bied me aan als missionaris voor die genetisch aangepaste baby's!! --> en uiteraard om Spot te vermaken :wink:

Ik pleit zo hard ik kan voor genetisch manipuleren! Alles wat ziek, rot, donker, lelijk of verdorven is uit mensen peuteren tot we enkel nog zachte lievigheid overhouden!! En die... DIE sturen we naar planeet 2. Ik heb er ook al een naam voor... Dit is aarde, dat wordt WAARDE.

*zucht* droomt verder van een wereld zonder blauwe plekken.

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Re: Opnieuw beginnen...

Berichtdoor Spot the difference » vr 16 december 2011, 16:28

Yes, my darl. Stay on earth if you're not worth.

Alhoewel de opdeling arbitrair dreigt te worden natuurlijk. En zegt nu zelf, iemand die is zoals de idealen het zouden voorschrijven, ziet het goede in iedereen en geeft dus iedereen een tweede kans op de planeet waarde.

Het zou natuurlijk zomaar kunnen dat er in de atmosfeer iets hangt wat wij mensen niet kennen, maar waardoor ieders slechte kanten worden verlamd en enkel de goede nog voeding krijgen.

Maakt de sex wellicht ook een stuk braver, dat moet je er dan wel willen bijnemen? :wink:

Spot, met een tikje op je billen

Gebruikersavatar
Massie
Berichten: 1907
Lid geworden op: do 16 oktober 2003, 15:29

Re: Opnieuw beginnen...

Berichtdoor Massie » ma 19 december 2011, 12:31

Even mijn positieve inbreng...nee, de mens heeft al zoveel kapot gemaakt, laat deze planeet blijven voor een organisme wat wel respect heeft voor de leefomgeving.
De mensheid heeft z'n kans dubbel en dwars gehad wat mij betreft!

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Re: Opnieuw beginnen...

Berichtdoor Dominique » zo 13 mei 2012, 11:32

de mens heeft hier idd veel kapot gemaakt, maar er ook veel van geleerd.
ik denk dat we met die kennis het in een nieuwe werled beter kunnen doen.
ik zou het wel willen proberen.
en met een club goede, integere, eerlijke, liefdevolle mensen, opnieuw willen beginnen.
ik ben het hier soms zooo zat :D10 :D12
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...

Gebruikersavatar
Lovelife1958
Berichten: 2633
Lid geworden op: wo 26 mei 2010, 21:11
Locatie: Regio Haarlem

Re: Opnieuw beginnen...

Berichtdoor Lovelife1958 » zo 13 mei 2012, 18:01

Do, leuke en interessante posting, gezien de vele reacties in zo'n tijd (dat ik even niet kijk). Het roept veel op. :D

Het idee om ergens anders met dierbaren en "gelijkdenkenden" iets op te bouwen is natuurlijk al zo oud als de mensheid zelf natuurlijk. Maar waarom zo ver weg? Ik weet het niet, als fantasie is het leuk, soort onbewoond eiland en ik bedoel echt onbewoond iago, dus niet eerst leegroven en doden, nee wat ik zo voel uit het lezen van de bijdragen, ontsnappen uit de huidige omgeving, plaats, land, politiek, mensheid! Dit lijkt me wel wat. Gericht op positiviteit, gericht op samen opbouwen, lijkt me heerlijk. :D

Uhhh, enige kanttekeningen zijn wel:
- wij zijn ook de mensheid
- WIE bepaalt WIE er mee mag? Soort ballotagecommissie? Ik wil in het bestuur! 8)
- Wordt het 1 kliek, die andersdenkende de mond snoert als negatief zijnde, waar is de vrijheid?
- Of hebben we hier weer regels, wetten, politie voor nodig. :evil:

mmmm vicieuze cirkel denk ik, maar zo heerlijk om weg te dromen dat wel. :roll:
Lekker genieten van iets samen opbouwen, maar zoals Spot zegt bravere sex dat is dan weer jammer :wink: ..............

You should not LOOK for yourself, you must CREATE yourself!

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Re: Opnieuw beginnen...

Berichtdoor Iago » di 22 mei 2012, 9:47

Ik weet het niet, als fantasie is het leuk, soort onbewoond eiland en ik bedoel echt onbewoond iago, dus niet eerst leegroven en doden
Ja, en dan?
Je wil toch in leven blijven, dus je begint vuur te maken. Vernietigen dus. Onderdak, dus hak om die bomen en sloop een flink stuk grond leeg.
Beesten die er rondlopen of -zwemmen zijn eten, dus doden en slachten die hap. De natuur levert wat voeding, maar niet voldoende dus slopen en cultiveren.

Dan ben je met een koppeltje mensen, en best snel op elkaar uitgekeken. Iemand zal de leiding moeten hebben, er zullen geschillen opgelost moeten worden, deel je alles of zijn er ook vrouwen de niet gedeeld worden? Handel ontstaat vanzelf, door het ruilen van producten en vaardigheden. Hoe hou je dat eerlijk? Denk je dat je hebzucht achter kan laten? Hoe verhoudt zich de kokosnoot die zomaar van een boom afvalt tot het product van een grote inspanning? Hoe hou je schulden bij?

Dan komen er kinderen, hoe oud moet je dochter zijn voor ze voor algemeen gebruik ingezet kan worden?
De voorraden die je meegenomen hebt raken op, tot jij degene bent met het laatste scherpe scheermesje. En dan?
Kinderen worden groter, en op een dag zal je ze toch moeten vertellen dat de wereld groter is dan jouw zelf geschapen paradijsje. Denk je dat je ze daar kan houden?

Ga je een ideale wereld scheppen door een muur om je heen te zetten, of durf je onderdeel te zijn van het geheel? Ontloop je je verantwoordelijkheid of neem je 'm?

Iarealistigo.

Gebruikersavatar
Lovelife1958
Berichten: 2633
Lid geworden op: wo 26 mei 2010, 21:11
Locatie: Regio Haarlem

Re: Opnieuw beginnen...

Berichtdoor Lovelife1958 » ma 11 juni 2012, 20:30

@Iago: Ik voel dit niet zo. Klinkt zo cynisch, zo eindig, alles gaat kapot, noem maar op. Als dit echt zo is, heeft het in mijn ogen geen zin, om daar constant op te hameren. Want dat gaat het eindelijk kapot, en heb je ook nog eens een rotleven gehad omdat je denkt dat het kapot gaat. :D4

Komt bij dat je verhaal is gebaseerd op bezit! Het krijgen, hebben, houden, roven, enz. Dit bestond in het begin van de mensheid niet. Toen was er niet veel, en deelden we bijna alles. Waarom omdat dat beter voor de groep was en beter voor het individu. De ene keer deelde jij de volgende keer kreeg je van een ander. Als je dit verhaal doortrekt kom je op de bonobo apensoort uit, maar dat is een ander verhaal. :D5

Als we dan toch opnieuw beginnen met niks, wil ik niets anders geloven dan het tweede en hoop niemand met het eerste verhaal mee gaat, omdat delen alleen lukt als er geen bezit en hebzucht bestaat. :D4. Maar goed ik denk niet dat jij dit gelooft en ik denk ook dat je niet mee gaat. :mrgreen:

You should not LOOK for yourself, you must CREATE yourself!


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 3 gasten