* De virtuele kroeg voor slapelozen

Boekentips, mooie verhalen en gedichten.

Moderators: Oceann, JanWbr

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor sehnsucht » za 07 januari 2012, 0:40

Ja heerlijk, we kunnen weer gewoon ademhalen.
De spanning is geweken, voor ons ligt een prachtige tijd van helemaal niks.

Echt, Liesbeth, het scheelde niet veel of ik was ook ondergelopen.

Ach.. nou.. oke... wel ja, eentje dan. Geef mij die kurkentrekker maar, ik ben er op afgestudeerd in deze anstrengende Zeiten.

Inschenken kan ik ook heel goed.

Oeps.. oh sorry, jij natuurlijk beter.
Sure...

Proost!
Panta rhei.

Elfri

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Elfri » ma 09 januari 2012, 14:56

2012, al eventjes aan de gang. Het startschot is gegeven, een nieuwe poging om een nieuw jaar naar succes te begeleiden.

Lies, doe je de espresso nog even aan voor me?
Ik begin goed dit jaar. En dat wist ik Lies. Victorieus als mijn bravoure mag klinken, zo glorieus voelt zij ook. Want Lies, ik heb iets wat jij niet hebt... niets om jaloers op te zijn maar iets wat je je beste vriend en vijand toewenst. Iets wat je laat glimlachen en waarvan je warm wordt.
Ik heb namelijk genoeg aan alles wat ik al had.

De nieuwste manier van jezelf bekijken... waar moet ik mee stoppen, waar moet ik mee doorgaan en waar moet ik mee starten. Op mijn werk begonnen ze hier al mee.
Lies, jij houdt ook van je werk.. Je hebt aan Sehn een goede als het om kurkentrekken gaat.
Ik ben ook goed in mijn werk maar voelde een beetje frustratie borrelen. Zie.. Ik ben het liefste een perfectionist namelijk. Net als jouw espressotjes probeer ik sterk en pittig te zijn. Op de een of andere manier wilde niet alles helemaal zoals ik het wilde, niet eens door een groot probleem. Noujah, het zal de december-werk-stress wel zijn geweest.
Dus ik riep Tom Poes en we bedachten een listig plan! Het duurde eventjes maar we waren er eindelijk klaar voor om het plan ten uitvoer te brengen en..?!
Een zekere zwelgbast was ons te slim af. Nu berust ik nog even en wacht ik af tot ik een interessant moment tegen kom om weer te stoppen, doorgaan of beginnen. Maar net wat er op dat moment op mijn (werk-)pad komt.

Hoe nuttig is dat trouwens, om thuis ook door te voeren. Heck, als ik dan toch bezig ben, laat ik mezelf dan helemaal eens een sterk staaltje van deze wijsheid meegeven! En toen.. op een regenachtige zondag in januari liep hij bij me vandaan en zag ik het! Ik hoorde dat ik genoeg had aan alles wat ik al heb en ik zág het ook.
Alle bucketlists ten spijt, zonder het allerbelangrijkste stellen ze niets voor. En dat allerbelangrijkste heb ik al.
alles wat ik nodig heb

Dus Lies.. vertel eens. Waar ga jij mee stoppen?
Ik ga stoppen met het kijken naar een ander. Kijken om te zien of ik iets voor een ander kan betekenen en daaraan proberen te confirmeren. Nee Lies, ik stop daarentegen niet met het geven om andere mensen, daar ga ik mee door. Maar door te stoppen mij bij andere mensen neer te leggen, kan ik starten met mijn eigen ikje voorop te zetten. Met al het goede wat ik al heb, hoef ik alleen nog maar te beginnen met mezelf.
Waarde Lies, zo veel waarde. Kom, het is een feestje! Het nieuwe jaar is 1 groot feest…
[ feest je mee?

Elfri

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Elfri » di 17 januari 2012, 10:53

Zooooo(deju) Lies doe de deur van de vriezer eens dicht schat!
Mijn hemel wat is het koud! Een warm kopje thee is welkom.
Na zo weinig winter is het wel eventjes schrikken nu het kouder wordt. Gelukkig is het van korte duur en houden we elkaar lekker warm
Je moet wel erg van steen zijn wil je hier niet minimaal een beetje zweethandjes van krijgen.

Nu we al weer half januari zitten, worden de goede voornemens vergeten en vervallen we massaal in oude gewoonten. Heerlijk he, weer lekker normaal doen.

Misschien ontstaat er nu net als vanouds wel weer zo'n heerlijke dialoog over wat normaal is en of we normaal nog wel normaal vinden.
Aangezien ik heb ondervonden dat mijn eigen normaal een klein beetje is aangepast, heb ik geen idee of ik nog in een hokje pas. Mocht dat al zo zijn ben ik confuus welk hokje dat dan zou moeten zijn. :D6
Wie weet heeft Mondriaan daar wel een antwoord op.

sehnsucht
Berichten: 1141
Lid geworden op: do 18 oktober 2007, 21:00
Locatie: aan de kust

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor sehnsucht » ma 23 januari 2012, 0:53

Wat normaal is, is dat niets normaal is.
Zo. Ik heb gezegd.

En dit gezegd hebbende moet ik eraan toevoegen dat de goede voornemens al weer down the drain zijn.
En dat is ook niet meer dan normaal, eigenlijk.
Een heerlijk bevrijdende gedachte!

'Wat is vrijheid anders dan gewoon ruimte geven aan dat wat simpelweg aanwezig is?'.


Duuuuhs.
Panta rhei.

Elfri

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Elfri » ma 30 januari 2012, 23:29

Wat is vrijheid anders, dan gewoon ruimte geven aan dat wat simpelweg aanwezig is...

Er zijn dingen waar ik geen ruimte aan wens te geven. Ze dringen zich aan je op, ongewenst als ze zijn en laten niet meer los. Hun aanwezigheid verdienen geen ruimte en toch zijn ze er.

Lieve medestrijders- en sters van het grote filosofische heersen in onze diepste binnenkant. Waarde heren, gasten van topnivo.. Liefste Lies en onze mooie lieve vrouw-gasten...
Er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Ik zal voorlopig ruimte moeten geven aan wat zich simpelweg niet niet heeft willen laten wegdrukken.
Ik wandel voorlopig eventjes de kroeg uit, vol van alles wat ik hier heb mogen neerleggen en oppakken. Heerlijke espresso, warme gluhwein en een fijne rosé, ze smaken naar een zedige terugkeer.

De deur van een kroeg zit nooit op slot dus ik keer terug. Ik moet nu eerst de aanwezigheid van een ongenode gast uit mijn ruimte gaan verbannen. Of minstens zo ver mogelijk terugdringen.

Tabee, tot snel. :D33

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Mar » di 31 januari 2012, 11:07

.
Laatst gewijzigd door Mar op zo 17 maart 2013, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

LittleMonkey
Berichten: 2512
Lid geworden op: di 04 december 2007, 22:32

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor LittleMonkey » di 31 januari 2012, 11:24

@Elfri: :kiss: =):

Tot snel, meisje!
"The only disability in life is a bad attitude." © Scott Hamilton

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor annne » vr 03 februari 2012, 17:54

Ach jakkes, Elfri, is het weer zover. Bestond er maar een gericht waar men ongewenste acties mee de kop kon indrukken.

Toe Liesbeth schenk mij een hete kop chocolademelk om de vervelende herinneringen aan iets dergelijks weg te spoelen

Annne, die met lede ogen Elfri ziet gaan

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Mar » za 04 februari 2012, 13:01

.
Laatst gewijzigd door Mar op zo 17 maart 2013, 18:35, 2 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Laars » do 09 februari 2012, 2:42

Tuurlijk Lies, de tocht der tochten...
De hel van '63 graag nog een keertje?
Wat bezielt mensen ? Om zoiets te willen? Geen idee Lies, we zijn een beetje gek aan het worden zo met zijn allen.
Doe die rare muts af en waarom heb jij de krant onder je shirtje?
Een andere Zware Tocht?
Alle wind uit de zeilen, vastlopen, kiel halen..
Ja Lies, tuurlijk, doe een Stroh-80 voor mij en huil maar even, daar knap je van op!
Doe ook wat van die strohmeuk op het vuur, effe een hittegolf!
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Elfri

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor Elfri » zo 12 februari 2012, 14:04

:kiss: Hoi Lies lieve meid!
Ik kom eventjes een kopje thee halen. Nee lieverd, je hoeft me niet te ondersteunen.. ik weet dat het er gek uitziet zoals ik op mijn krukken rond hobbel maar ik red me wel.
Ik neem gewoon de eerste de beste hangmat en ga daar eventjes in uitblazen, het komt wel goed.

Ik wilde me eigenlijk eventjes niet laten zien in deze kwetsbare vorm. Moe, op krukken en nogal sloom. Maar zo veel lieve handreikingen maakt dat ik vind dat ik me niet kan verstoppen. Ik ben en blijf wie ik ben tenslotte. 8)
Ik zedig? ik kon het proberen... maar nee idd, het is niet wie ik ben. Zolang je op je rug kan liggen, kan je genieten van je lichaam :st: :P

Weet je wat ik zo mooi vind Lies? Dat je voor elke kroegganger een eigen vorm van warmte draagt.
Ik ga er eventjes heerlijk van genieten... gewoon aanschouwen dat iedereen even mooi is in zijn/haar eigen unieke manier.

Awel, de realiteit zal zich morgen weer aandienen, we stappen weer terug in de gelederen aan het ziekenfront. Ik heb even vreselijk en vleselijk mogen genieten van het mens zijn. Ik hou onze afspraak ten goede, zodra ik helemaal hersteld ben neem ik je in mijn armen en dansen we de kroeg rond. Bereid je maar voor Lies, we maken er nachtwerk van :wink:.

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

wandelt even binnen (en gebruikte verkeerde knopjes)

Berichtdoor gurley » di 14 februari 2012, 0:03

hoi allemaal ik ben een tijdje weg geweest van hier het ging me een beetje vervelen al die mensen al die afstand niemand die je mist als je er niet bent en zo ... ~

naja goed ik grijp mijn vachie en loop ermee naar buiten ondertussend lurkend aan een peuk ... gedachtenloos stap ik achter de bar en zet het water aan ... ik ben weer eens op zoek

ondertussen in het werkelijke leven een plasje gepleegd en thee verzorgd maar dit terzijde ...

nu zit ik hier te mijmeren ~zucht~ waar mijmer ik nog over ?

over stemmen en over stemgedrag ~ geen idee waar het allemaal heengaat ... ik luister naar : http://www.youtube.com/watch?v=whWnLgdJAz8" onclick="window.open(this.href);return false;

groeten van de originele misty die hier ooit met de deur in huis viel en een forumrel veroorzaakte en eigenlijk ben ik nog niks veranderd (al zeg ik het zelf
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor gurley » di 14 februari 2012, 20:49

voor alle vergeten en alenige valentijntjes :) klik


lost on a painted sky where the clouds are hung for the poets eye you my find him if you my find him ~ (hoor ik nu ik dit post)
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

annne
Berichten: 914
Lid geworden op: do 20 juni 2002, 1:01
Locatie: nl

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor annne » wo 15 februari 2012, 0:01

Het is nog niet te laat om de valentijnswensen met ruime hand door dit etablissement te strooien. Valentijn is toch bedoeld om iedereen met warmte te omhelzen en extra aandacht tegeven. Daarom ben ik dus ook gekomen. En als eerst lieve Liesbeth wil ik je laten weten dat ik bijzonder waardeer. Als een rots sta je achter de toog en soms krijg je veel complimentjes, maar soms ook krijg je veel shit over je heen. Ja ik weet nu wel dat jij niet verantwoordelijk was voor het kas tekort. Daar bied ik je nederig mijn excuses aan.
En nu sta je hier weer als een volleerd verpleegkundige om alle strompelaars en gegipste polsen met liefde de verscheidene versnaperingen te schenken en erop toe te zien dat ze zonder morsen in de keelgaten verdwijnen. Nee, nee nee deze keer heb ik geen pols gebroken. Mij werd duidelijk en beslist verteld dat ik niet op de gladde ijzers mocht. Dan maar een fikse wandeling over het gladde ijs. Ook mooi.

Maar het is zonneklaar: Die Winter ist vergangen. Merkwaardig dat met het ijs en de sneeuw er een absolute vredigheid neerdaalt over Nederland. Niemand doet lelijk, niemand is sjagrijnig. Wilders hoorde ik zeggen dat hij het prachtig zou vinden als een moslim de elfstedentocht zou schaatsen. Met gluhwein en chocolademelk daalt er een romantische Anton Pieck achtige vredigheid neer. Maar misschien weten jullie niet meer wie A. Pieck was. In ieder geval is voorkomendheid en kameraadschapo in alle Nederlanders gevaren en onze helden zijn plots boerenjongens uit de kop van Overijssel als Henk Angenent en Erik Hulsebosch. Wat hebben wij toch een heerlijk land.

Een rondje chocolademelk voor iedereen liesbeth. Jazeker: om het af te leren

Annne, weemoeidg

Gebruikersavatar
gelfxp
Berichten: 2075
Lid geworden op: za 13 augustus 2011, 1:27
Locatie: Wageningen

Re: * De virtuele kroeg voor slapelozen

Berichtdoor gelfxp » wo 15 februari 2012, 0:46

voor alle vergeten en alenige valentijntjes :) klik


lost on a painted sky where the clouds are hung for the poets eye you my find him if you my find him ~ (hoor ik nu ik dit post)
doe mij dan maar: http://www.youtube.com/watch?v=AyvDDySHQVk
“I have no special talent. I'm just passionately curious.”


Terug naar “Lezen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten