Hoe staan jullie over travestie?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Hoe staan jullie over travestie?

Berichtdoor Laars » ma 08 oktober 2012, 14:52

Ik vind de invalshoek van Lariks ook wel verhelderend maar ook wel weer wat wetenschappelijk en er lijkt wat een verwijtende klank in te zitten.
Iedereen beleeft zijne zoektocht naar wat hij werkelijk voelt? Dat iemand daar emancipatie bij plakt is persoonlijk en aan de persoon, hoe inzichtelijk moet zoiets zijn? Niet iedereen zal meteen denken ojaaa.... "ik doe het vanuit de sexe-rollen" of "ik wil graag evrouwciperen.. toch?
Volgens mij gaat er wel het één en ander aan vooraf voordat je de moed hebt om je vrouw te vertellen dat zoiets voorkeur heeft. En ja, zoals Nimf ook zegt, misschien is dit niet een geschikte site om dit te plaatsen. Aan de andere kant zijn we hier natuurlijk een afspiegeling van de maatschappij, maw een laagdrempelige manier om eens te ervaren hoe mensen reageren.
Tot het ooit zover is … dan is het plots niet zo eenvoudig meer …
Mooi gezegd!
Ik moet denken aan situaties waar ik harde oordelen over had maar je kunt nooit weten wie je bent als je er zelf mee te maken krijgt.
Bovendien denk ik ...wat moet je? Als jouw állerliefste deze gevoelens heeft? Wijs je die dan de deur?

Droomvlinder, fijn dat jij reageert, ik leer altijd van je!
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Hoe staan jullie over travestie?

Berichtdoor Mar » ma 08 oktober 2012, 15:15

Als ik mijn lief in mijn slaapkamer tegen zou komen met mijn lingerie aan, dan kon ie gaan! Mag ie de lingerie meenemen :mrgreen:
Ik schrik van de harde, ongenuanceerde reacties hier ! (en niet alleen in bovenstaande quote) :(
:D7 maar dit is toch wat Venus zo ervaart en voelt?
Wat is daar mis mee?? Als mijn man met mijn ondergoed aan (of in duur gekocht spul) zou komen, zou ik me afvragen wie van ons tweeen in de Alzheimerfase is aangekomen.
Andere mannen zijn in deze geen optie. Ik wil niet persoonlijk zien wat die wel of niet onder hun bovenkleding dragen om vervolgens wel of geen seks met ze te hebben.

Is dat dan ook een harde conclusie?

"De kern van mijn vrouwgevoel" ... dat is een aardige om eens over na te denken.
Zit dat in het dragen van een bh of stringetje :?:
Samen lopen door omstandigheden

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Hoe staan jullie over travestie?

Berichtdoor Nelly » ma 08 oktober 2012, 16:37

Als ik mijn lief in mijn slaapkamer tegen zou komen met mijn lingerie aan, dan kon ie gaan! Mag ie de lingerie meenemen :mrgreen:
Ik schrik van de harde, ongenuanceerde reacties hier ! (en niet alleen in bovenstaande quote) :(
:D7 maar dit is toch wat Venus zo ervaart en voelt?
Wat mij betreft gaan de woorden 'ervaren en voelen' altijd over dingen die gebeuren of al gebeurd zijn. Ik heb nog nooit een man in dameslingerie ervaren, dus in zoverre stel ik me enkel dingen voor.

Op die manier verbaast deze topic me - het geeft me de indruk dat travestie soms taboe is & dat had ik totaal niet verwacht.

Tenminste.... het valt me nu pas op in de quote van Venus dat zij over haar eigen lingerie schrijft & dat is voor mij ook iets anders. Ik wil zelf respect & dus ook respect voor mijn kleding etc. Een man mag aantrekken wat hij wil - maar zou hij mijn kleding willen proberen dan wil ik van te voren ja of nee kunnen zeggen.

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: Hoe staan jullie over travestie?

Berichtdoor Venus » ma 08 oktober 2012, 18:24

-
Laatst gewijzigd door Venus op ma 11 maart 2013, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Hoe staan jullie over travestie?

Berichtdoor Nelly » ma 08 oktober 2012, 19:01

@Venus - ik begrijp je daar heel erg. Mijn lingerie is een soort (symbolisch) verlengstuk van mezelf. Als iemand iets met mijn lingerie zou willen doen zonder mijn toestemming & zonder dat ik het weet - dan voelt dat of die persoon vlak bij me in de buurt geweest is, zonder dat ikzelf daarin iets te kiezen had. #Niet_ok

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe staan jullie over travestie?

Berichtdoor Suzette » ma 08 oktober 2012, 19:28

@Venus, Suzanne en anderen - ik ben wel benieuwd waar die sterke afwijzing vandaan komt. Waarom zou de man in kwestie moeten vertrekken & de lingerie meenemen?

Ik denk dat ik een open deur aanwijs als ik zeg dat kleding een manier is om dingen uit te drukken. Wat je bij toneel uitvergroot ziet: een karakter speelt een rol en heeft daarbij een outfit aan - doen wij in het echte leven ook met kleding. Als vrouw is de range waaruit ik kan kiezen behoorlijk groot: van sexy jurk tot overal, van hakken tot gympen - alles kan. Persoonlijk vind ik dat heel fijn & ik maak ook gebruik van alle uitersten binnen die mogelijkheden.
Maar (nog een open deur) er is een stevige strijd aan vooraf gegaan voordat vrouwen de stoerdere kleding mochten dragen (broek) en zo de bewegingsvrijheid en bescherming kregen die deze kleding ze kon verschaffen.
Laatste open deur: voor mannen is de keuzevrijheid dit moment veel minder....

En dan nu de vraag (in verband met de vraag hierboven): gaat het vertrekken puur over hoe het eruit ziet? Of gaat het ook over een eventuele andere rol die 'een man in lingerie' opeens gaat innemen??

Ik heb er verder ook maar eens even wat plaatjes bij gezocht:
Man in rok:
http://www.trendystyle.net/fashion/tren ... an-in-rok/" onclick="window.open(this.href);return false;

Man in lingerie:
http://dismagazine.com/blog/2676/silk-s ... or-spring/" onclick="window.open(this.href);return false;

Die hele website barst trouwens van de fascinerende kunst:
http://dismagazine.com/distaste/new-sty ... -the-buff/" onclick="window.open(this.href);return false;

Van mij mag het! Een man die aankomt met zo'n 'olifantenstring', die ga ik vragen om ergens anders te slapen.....
http://thatblueyak.blogspot.nl/2012/02/ ... s-day.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier Suzette, want ik denk dat je mij bedoeld.

Ik heb het volgens mij heel netjes gezegd. Ik vind een man in vrouwenkleding niet aantrekkelijk en ik wil mijn partner wel aantrekkelijk vinden.

De opmerking over travestie en emancipatie heb ik weerkaatst omdat dat volgens mij niets met elkaar te maken heeft.

Ik heb ook niet gezegd dat ik hem de deur uit zou zetten, een relatie moet een stootje kunnen hebben maar ik zou me wel de **PLIEP** schrikken ja. Het ligt, nogmaals, aan meerdere factoren hoe ik/wij er mee om zouden gaan. Mag ik vinden toch?

We hoeven het toch niet mer elkaar eens te zijn en mogen toch best zaken afwijzen?

Overigens heeft transgender en travestie niet veel met elkaar te maken, hooguit dat de transgender voorafgaand aan de operatie verplicht is x tijd te leven als het gewenste geslacht en daar horen dan ook kleren bij.

Travestie is volgens mij vnl een seksuele opwinding van het dragen van kleren die bij het andere geslacht horen. Transgender is geboren zijn met de verkeerde XX's en XY's

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: Hoe staan jullie over travestie?

Berichtdoor Suzette » ma 08 oktober 2012, 19:42

Wat mij betreft gaan de woorden 'ervaren en voelen' altijd over dingen die gebeuren of al gebeurd zijn. Ik heb nog nooit een man in dameslingerie ervaren, dus in zoverre stel ik me enkel dingen voor.

Op die manier verbaast deze topic me - het geeft me de indruk dat travestie soms taboe is & dat had ik totaal niet verwacht.

Tenminste.... het valt me nu pas op in de quote van Venus dat zij over haar eigen lingerie schrijft & dat is voor mij ook iets anders. Ik wil zelf respect & dus ook respect voor mijn kleding etc. Een man mag aantrekken wat hij wil - maar zou hij mijn kleding willen proberen dan wil ik van te voren ja of nee kunnen zeggen.

Over taboe loopt hier ook een discussie of wellicht is het halverwege een topic op taboe overgegaan. Wel deels semantiek naast een definitie van het woord.

Volgens mij ging Jippie daar heel strak in op het woord. Kan het ff niet vinden nu.


Taboe? Sommige dingen respecteer ik prima maar hoef dat ik mijn relatie niet, of denk dat niet te willen, hoop dat niet tegen te komen omdat ik niet weet hoe ik daar mee zou gaan etc..


iemand die aan plas~ en of poepseks doet, prima, maar mijn lief mag dat lekker laten hoor. Dan is dat IMHO geen taboe voor mij, ik hoef het alleen niet in mijn relatie.
Niet alles wat enigzins mogelijk is rondom seks hoef ik te doen/proberen. En dat mag toch best gezegd worden?

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9563
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Re: Hoe staan jullie over travestie?

Berichtdoor Carina » ma 08 oktober 2012, 22:05

Ik vind de liefde voor m'n partner zo belangrijk dat ik niet zo maar kan zeggen dat ik het niet zou accepteren.
Leuk zou ik het niet vinden, maar om hem op 1 punt zo keihard af te wijzen terwijl hij verder een heel fijn mens is, nee, dat kan ik niet. Daarvoor houd ik te veel van hem.

Ik denk dat er heel veel gepraat zou worden en dat we samen zouden proberen een weg te vinden waarin we beiden gelukkig kunnen zijn.
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Hoe staan jullie over travestie?

Berichtdoor Jippie » ma 08 oktober 2012, 22:31

Ik ken het dragen van jurken alleen als mensen de clown uit willen hangen.. Snip + Snap, dame Etna, Tante van Es, Tootsie, gentlemen prefer blondes.. etc.. en verder alle kampioenschappen waar Oranjefans zich uitdossen als kaasmeisjes or what ever... volgens mij is dat ook het enige wat in het algemeen wordt geaccepteerd want Nederland kent zelfs geen politieke partij voor travestieten (en dat wil wat zeggen)..
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
Rosa
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 30 mei 2012, 8:06
Locatie: België - Vlaanderen

Re: Hoe staan jullie over travestie?

Berichtdoor Rosa » di 09 oktober 2012, 7:14

Ik vind de liefde voor m'n partner zo belangrijk dat ik niet zo maar kan zeggen dat ik het niet zou accepteren.
Leuk zou ik het niet vinden, maar om hem op 1 punt zo keihard af te wijzen terwijl hij verder een heel fijn mens is, nee, dat kan ik niet. Daarvoor houd ik te veel van hem.

Ik denk dat er heel veel gepraat zou worden en dat we samen zouden proberen een weg te vinden waarin we beiden gelukkig kunnen zijn.
Daar kan ik mij helemaal mee vereenzelvigen. Ook al kon ik het niet zo mooi zeggen. :love:

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Re: Hoe staan jullie over travestie?

Berichtdoor Spot the difference » di 09 oktober 2012, 14:10

Een topic waarin een paar mooie passages naar boven komen:
Maar sommige reacties doen mij toch denken aan situaties waarop mensen reageren op relatieproblemen, opvoedingsproblemen bij anderen.
“Ik zou wel weten hoe ik dat varkentje moet wassen. Hij vliegt direct buiten …”
Tot het ooit zover is … dan is het plots niet zo eenvoudig meer …
Zeer herkenbaar, zo'n reacties zijn schering en inslag in het alledaagse leven en ontstaan meestal door niet nadenken maar meteen oordelen. De realiteit heeft meer dan 50 tinten grijs, ik vind dat we ons moeten hoeden om proberen te simplifiëren.
Travestie als sexuele voorkeur heeft niet alleen geen bal met emancipatie te maken, het heeft in feite ook geen bal met sexe-neutraliteit te maken.

De travestiet zou nooit opgewonden worden door vrouwenkleding, als hij echt zo sexe-neutraal ten opzichte van kleding zou staan. Nelly vergist zich nogal als ze denkt dat ze bij travestieten mannen gaat vinden die minder krampachtig in sexe-rollen zitten. In tegendeel. Een travestiet zit juist veel meer dan gemiddeld vast aan traditionele sexe-rollen, en ontleent zijn opwinding er aan "de andere" rol aan te nemen.

Het is echt geen toeval dat TS denkt dat afwassen opwindend is. Dat is geen emancipatie van hem, maar benadrukt juist dat hij afwassen typisch voor vrouwen vindt.
Interessante visie Lariks.
"De kern van mijn vrouwgevoel" ... dat is een aardige om eens over na te denken.
Zit dat in het dragen van een bh of stringetje :?:
Zou nog eens een echt topic naar je hart zijn, hé Mar? Go for it. :)

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Re: Hoe staan jullie over travestie?

Berichtdoor Spot the difference » di 09 oktober 2012, 14:12

En wat vinden we van mannen met rokken eigenlijk? Ik heb gezien dat sommige modemakers (ja, ik ben gewéldig op de hoogte van de laatste trends) moeite doen om mannen warm te maken voor het dragen van rokken.

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Hoe staan jullie over travestie?

Berichtdoor Nelly » di 09 oktober 2012, 14:36

Ik ken het dragen van jurken alleen als mensen de clown uit willen hangen.. Snip + Snap, dame Etna, Tante van Es, Tootsie, gentlemen prefer blondes.. etc.. en verder alle kampioenschappen waar Oranjefans zich uitdossen als kaasmeisjes or what ever... volgens mij is dat ook het enige wat in het algemeen wordt geaccepteerd want Nederland kent zelfs geen politieke partij voor travestieten (en dat wil wat zeggen)..
Mijn conclusie -als ik de bovenstaande quote eventjes als je hele mening opvat - is dat volgens jou alle mensen mannen zijn??
Wel benieuwd waar - in die visie - de vrouwen dan precies thuishoren. Entertainment??

Elfri

Re: Hoe staan jullie over travestie?

Berichtdoor Elfri » di 09 oktober 2012, 14:54

Ik kan niets anders zeggen dan dat ik helemaal wild word van mijn mannetje in zijn mannen-rok, Spot!
Een heerlijk zacht lederen rok met stoere details erop... Echt heel wat anders dan wat onder de bekende travestie kleding valt.

Enerzijds doet het me vragen; wat maakt nu eigenlijk het verschil?
Anderzijds doet het me antwoorden; De mannelijkheid van het kledingstuk!

Liefje in MIJN string? dan moet hij minimaal 4 maten slinken.. I'm in the clear! :wink:... Maar laten we eerlijk blijven, een travestiet kleedt zich niet alleen in een stringetje of bh toch? Zij dragen ook make up, jurk, kousen, hakken, pruik?!

Dus hoe treffend ik alle reacties over 'man in mijn string' ook vind, mijns inziens is dat nog maar een topje van de ijsberg. (of het haakje van de bh, maar net hoe je het ziet)
Mijn liefste is er niet in geïnteresseerd maar ik ben er meer dan 1000% zeker van dat ik hem daarin zou accepteren. Waarom? Ik heb zijn reis naar zijn bi-seksuele nieuwsgierigheid van begin tot eind gestimuleerd, geaccepteerd en gerespecteerd. Daarin heeft hij zichzelf gevonden en is hij dichter bij mij komen staan dan we voor mogelijk hadden gehouden. Dus dan kunnen we dat hier ook wel mee mocht hij dat willen. Thing is.. hij wil het niet 8) . Ach even goede vriendjes.

Vooralsnog hul ik hem graag in zijn geile mannen-rokje.. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Re: Hoe staan jullie over travestie?

Berichtdoor Spot the difference » di 09 oktober 2012, 15:26

Ah, ein ganz geile gozer! :P

Eigenlijk worden er veel rokjes of soort jurken door mannen gedragen zonder dat ze het beseffen: de badjas. Heerlijk om in rond te lopen en niemand die er ook maar aan denkt dat dit niet zou passen. Ik vraag me daarom af of mannen niet evenveel in rokken zouden rondlopen dan vrouwen als we dat met z'n allen meer gewoon waren.

Travestie is nog een paar bruggen verder, ik kan het me niet voorstellen zo te willen flaneren. Maar stel dat we in onze geschiedenis andere culturele ontwikkelingen hadden gekend. Wie weet hadden we allemaal naar de bakker gefietst met voortdurende natuurlijke airconditioning.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 4 gasten