Vriendin gestorven

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Re: vriendin gestorven

Berichtdoor katarine » vr 04 januari 2013, 21:08

Hey Walraven ... dit alles moet jou wel heel erg overvallen ... dag per dag, uur per uur? You can.

Gebruikersavatar
dragonfly
Berichten: 262
Lid geworden op: do 07 juni 2012, 15:02
Locatie: Drenthe nl

Re: vriendin gestorven

Berichtdoor dragonfly » vr 04 januari 2013, 21:23

Beste Walraven heel veel sterkte.

Gebruikersavatar
Noortje
Berichten: 2187
Lid geworden op: vr 01 juni 2012, 21:05
Locatie: R'dam

Re: vriendin gestorven

Berichtdoor Noortje » vr 04 januari 2013, 22:14

Wat afschuwelijk en wat ontzettend verdrietig dat je vriendin is gestorven. Heel veel sterkte.

princess
Berichten: 424
Lid geworden op: vr 19 augustus 2005, 17:05
Locatie: Zuid Holland

Re: vriendin gestorven

Berichtdoor princess » vr 04 januari 2013, 23:37

Wat een ontzettend verdrietig begin van 2013, Walraven. Dat je gelukkig met haar was, was in je schrijven goed te merken. Ik wens je alle sterkte.

Ingunn
Berichten: 76
Lid geworden op: do 09 september 2010, 13:02

Re: vriendin gestorven

Berichtdoor Ingunn » za 05 januari 2013, 0:22

Beste Walraven,

Mijn innige deelneming...het is wel een erg droef begin van het jaar.
Het lijkt me verschrikkelijk als je geliefde zo totaal onverwacht en zo snel gaat...

Ik heb wel een soort van antwoord op je vraag daar ik er in mijn 10 jarig vrijwilligerswerk dagelijks mee te maken heb ( SDK, stichting diagnose kanker, waar de mensen weliswaar niet zo snel overlijden, maar waar ook rouwverwerking is)

Mijn man zijn eerste vrouw stierf trouwens jong aan kanker en nam deel aan een praatgroep. Ik wil je niet ontmoedigen maar het word niet aangeraden daar snel aan deel te nemen. Mijn man heeft ze kunnen overtuigen, en dat mocht na 4 maanden, ze houden 6 maanden aan, dit komt omdat er emotioneel zoveel met je gebeurd, er zijn ook verschillende fases in rouwverwerking en het is erg aangeraden dat je er daar een paar van doormaakt.

Bij ons op de site zijn er diverse mailgroepen, waaronder 1 rouwverwerking partner, daar kunnen mensen direct beginnen mailen en worden ze gesteund door mensen die hetzelfde meemaakten. Je ziet dat mensen daar heel veel kracht uithalen, ook al omdat je altijd over je geliefde kan mailen, niemand zal het als storend ervaren, integendeel, zij weten hoe belangrijk het is. Er zijn geen onderwerpen die niet besproken worden, van praktische dingen tot...

Ik kan je ook een paar boeken aanraden (als je een lezer bent, vaak haal je uit die boeken maar kleine stukjes die je op dat moment nodig hebt)

De boeken van Marinus van den Berg zijn heel mooi geschreven, Karin Kuiper (je mag me altijd bellen) schijnt ook erg goed te zijn, en het boek van Prof Manu Keirse ( vingerafdruk van verdriet) is heel mooi, dat las ik zelf. Een boek om in kleine gedeeltes te lezen.

In rouwverwerkingsgroepen zijn er diverse, er zijn er die uitgaan vanuit een geloof, er zijn er die uitgaan vanuit de ziekte waar de partner overleed.
Via deze link kan je heel wat vinden: http://rouwverwerking.startpagina.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik wens jou en je zoon heel erg veel sterkte...alle sterkte die jullie nodig zullen hebben..als ik met iets kan helpen, vraag gerust...

De troostboom

Kom maar onder mijn takken
verschuil je in mijn groen
net zoals de vogeltjes
ook bij mij wel doen

Zoek er maar een plaatsje
mijn arme, lieve kind
Ik ruis voor jou mijn blaadjes
met de lieve zachte wind

Droog de tranen uit je ogen
Vertel het mij maar allemaal
Er is geen boom hier die niet luistert
naar jouw verdriet en jouw verhaal

Is er even niemand anders
die zijn armen om je kan slaan
Leg je armen om mijn stam heen
en laat de tranen dan maar gaan

Hoewel ik niet kan praten
hoor ik wel wat je bedoelt
en ik denk dat voor je weggaat
je m'n troost wel hebt gevoeld

Neem een blaadje van mij mee
Droog daarna je laatste traan
En weet dat er een boom is
die voor jou zal blijven staan

"Threes Verhagen-Wetting"





Ingunn
Berichten: 76
Lid geworden op: do 09 september 2010, 13:02

Re: vriendin gestorven

Berichtdoor Ingunn » za 05 januari 2013, 0:27

En het allerbelangrijkste wat steeds terugkomt vergat ik nog:

"Laat je er niet van overtuigen dat er één goede manier is om het verlies van je partner te verwerken. Iedereen doet het op zijn eigen manier, en iedere manier is goed."

Lieve warme groetjes
Ingunn

raoul
Berichten: 104
Lid geworden op: vr 02 mei 2008, 10:13
Locatie: Amsterdam

Re: vriendin gestorven

Berichtdoor raoul » za 05 januari 2013, 1:50

Wat een geweldig triest gebeuren en wat een schokkende ervaring voor jullie. Gecondoleerd met het verlies van je vrouw....niemand kan zich indenken wat dat voor een input moet hebben om zo machteloos het leven uit je armen weg te zien glippen en niets te kunnen doen, behalve aanwezig te zijn.
Zoals je al schrijft....dit is een trauma....en trauma's zijn vaak te groot om in een keer te verwerken. Dat vraagt veel tijd.
Ik kan me voorstellen dat je dan naar wegen zoekt die je houvast kunnen bieden, zoals een rouwtherapeut of een gespreksgroep.... Wat er bij jouw behoeften aansluit kan je het beste zelf beoordelen. Ieder rouwt op zijn eigen manier en het is belangrijk dat je de ruimte voelt om het op jouw manier en jouw tijd te kunnen doen.
Deze plotselinge gebeurtenis....geeft een mens een soort verdoofd gevoel...het is zo ingrijpend en definitief....alles wat er was aan zekerheid, vertrouwdheid van de nabijheid van de ander valt onverwachts in een klap weg.
Schokkend...
Dapper datje de moed vond het hier te plaatsen. Hoop dat je je weg vindt om het e verwerken t.z.t.
De betekenis van ons leven ligt in het verschil dat we maken in de levens van anderen.

Gebruikersavatar
Hubbie
Berichten: 1500
Lid geworden op: zo 11 juli 2010, 12:40

Re: vriendin gestorven

Berichtdoor Hubbie » za 05 januari 2013, 11:59

Walraven, wat een schokkend moment van verlies...
Ik wens jouw, je zoon en anderen om jullie heen heel veel sterkte toe de komende periode.

Hub

Gebruikersavatar
Rosa
Berichten: 98
Lid geworden op: wo 30 mei 2012, 8:06
Locatie: België - Vlaanderen

Re: vriendin gestorven

Berichtdoor Rosa » za 05 januari 2013, 13:08

Sterkte en moed om verder te doen in tijden van leegte en pijn.

Afbeelding

walraven
Berichten: 153
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 18:03
Locatie: noorden v/h land

Re: vriendin gestorven

Berichtdoor walraven » za 05 januari 2013, 16:00

Live mensen,
Ook jullie heel hartelijk dank voor je medeleven. Ingunn: dank voor je nuttige tips. Ik ga na het eten op die website kijken.
HGR
Walraven

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9560
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Re: vriendin gestorven

Berichtdoor Carina » zo 06 januari 2013, 22:57

Wat verschrikkelijk om zo onverwachts iemand die je lief is te moeten verliezen.
Walraven, heel veel sterkte voor jou en je zoon.
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: vriendin gestorven

Berichtdoor Mar » ma 07 januari 2013, 11:30

.
Laatst gewijzigd door Mar op vr 15 maart 2013, 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

Puppie
Berichten: 473
Lid geworden op: ma 24 juli 2006, 23:58

Re: vriendin gestorven

Berichtdoor Puppie » ma 07 januari 2013, 20:48

Vreselijk... Gecondoleerd en ontzetend veel sterkte.

jenda65
Berichten: 2484
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 12:06

Re: vriendin gestorven

Berichtdoor jenda65 » ma 07 januari 2013, 21:19

Heel veel sterkte met dit grote verlies!

Jendaxxx
When you say YES to others,
make sure you are not saying NO to yourself.
-Paulo Coelho-

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Re: vriendin gestorven

Berichtdoor Spot the difference » ma 07 januari 2013, 21:36

Walraven, jammer dat je dit hebt moeten meemaken. Ik wens je veel kracht om verder te gaan, hopelijk blijven de herinneringen als een warm deken voor je.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 10 gasten