Iets veranderd in 300 jaar?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
230volt
Berichten: 4030
Lid geworden op: ma 26 november 2012, 18:17

Re: Iets veranderd in 300 jaar?

Berichtdoor 230volt » wo 23 januari 2013, 14:55

Major Jones: Can be used as a verb (Jonesing) or a noun (a jones). Describes a state in which one experiences strong desire or attraction, often of a sexual nature. Equiv. "to fancy" "crushing on" "to want"

She's been jonesin him for months.
He's got a major jones for her.

@ Noortje: Ja, ik weet niet hoe lang ik dit nog volhoud. Mocht ik uit zelfbescherming binnenkort van het forum verdwijnen, dan weet je waar het aan ligt :?
'Gezondheid is het mooiste bezit, tevredenheid is de grootste schat, vertrouwen is de beste vriend'

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Re: Iets veranderd in 300 jaar?

Berichtdoor Spot the difference » wo 23 januari 2013, 16:20

Zalig stukje proza. En leuk om vast te stellen: de begeerte is behouden.

Speicaal voor erofriend: het achterwerk zo malsch als een kopkussen, geschaapen als een spaarzaam uitgevallen kalebas, zacht en prompt als een fiere pauw, speels beweegend als een kitten, uitnodichend als een minzame lach van achterom.

Hmm... ik geef toe, mijn postmiddeleeuws verdient nog wat oefening.

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Re: Iets veranderd in 300 jaar?

Berichtdoor Spot the difference » wo 23 januari 2013, 16:40

BTW de oudst bekende Nederlandstalige zin komt van een Vlaamse monnik: "Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu".

Ofte: "Hebben alle vogels nesten begonnen behalve ik en jij; wat wachten we nu, oftewel: ‘Alle vogels zijn al aan het nestelen, behalve jij en ik; waar wachten we nog op?"

Met andere woorden, die brave broeder had goesting om te vogelen. :D11

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: Iets veranderd in 300 jaar?

Berichtdoor Suzette » za 26 januari 2013, 19:36

BTW de oudst bekende Nederlandstalige zin komt van een Vlaamse monnik: "Hebban olla vogala nestas hagunnan hinase hic anda thu, wat unbidan we nu".

Ofte: "Hebben alle vogels nesten begonnen behalve ik en jij; wat wachten we nu, oftewel: ‘Alle vogels zijn al aan het nestelen, behalve jij en ik; waar wachten we nog op?"

Met andere woorden, die brave broeder had goesting om te vogelen. :D11

Enige tijd geleden werd bekend dat het niet de oudste tekst is, beetje flauw, sorry Spot.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hebban_olla_vogala, zie hoofdstuk 'lang niet de oudste'

Ik heb het zo geleerd als wat jij schreef en er is op mijn VO aandacht aan besteed (monikken, hun invloed, de kloosters), mijn kinderen op het VO nu leren dat weer anders, he gat :cry: )

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Iets veranderd in 300 jaar?

Berichtdoor Jippie » di 29 januari 2013, 0:00

Ik vroeg mij af of er tegenwoordig andere kenmerken genoemd zouden worden als men een ideale vrouw beschrijft. Is er iets wezenlijks veranderd tussen 1722 en 2013?
De coleur van een Sonnebanckje.. een lelieblanke huid is voor de Gothic scene, bovendien bestaan er nu ook hele mooie vrouwen buiten Europa, maar dat kun je Campo niet kwalijk nemen dat hij dat niet wist.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Re: Iets veranderd in 300 jaar?

Berichtdoor Hotje » di 29 januari 2013, 23:59

Daar wild eik nog graag iets aan toevoegen:

En hij zal niet in den verleiding komen zijnen witte sokken te draaghen...........


niet onbelangrijk he !?
:mrgreen:
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Iets veranderd in 300 jaar?

Berichtdoor Spelfje » wo 30 januari 2013, 0:02

Zoals ik al zei Hotje :wink: ......

13. Den voeten nimmer witbesokt.

"Women are made to be Loved
....not understood"

Gebruikersavatar
Hotje
Berichten: 6240
Lid geworden op: ma 26 januari 2009, 14:08
Locatie: Antwerpse Sinjoor,in hart en nieren

Re: Iets veranderd in 300 jaar?

Berichtdoor Hotje » wo 30 januari 2013, 0:10

Zoals ik al zei Hotje :wink: ......

13. Den voeten nimmer witbesokt.


OEPS :oops:


mijn middeleeuws is niet zo best blijkbaar....
Kleren zijn er zodat we naakt kunnen rondlopen,zonder dat iemand het merkt.........

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Iets veranderd in 300 jaar?

Berichtdoor Spelfje » wo 30 januari 2013, 0:12

:lol:
"Women are made to be Loved
....not understood"

Gebruikersavatar
VanDalen
Berichten: 1020
Lid geworden op: vr 05 mei 2006, 16:32
Locatie: Amsterdam

Re: Iets veranderd in 300 jaar?

Berichtdoor VanDalen » wo 30 januari 2013, 16:19

"Den Manmensch"

1. Jeugd. Vooral van Geest. 2. De gestalte indrukwekkend. 3. Noch te vet, noch te mager. 4. Gebronsde huid. 5. Den onderarmen dienen behaard te zijn. 6. Den rug geenzins. 7. Den kaaklijn recht. 8. Zsneeuwwitte en rechte tanden. 9. Handen die zowel tedere aanrakingen kunnen bewerkstelligen en doch ook noeste arbeid kunnen verschaffen. 10. Een adem als Kamille. 11. Den Geslacht paraat op het juiste ogenblik. 12. Armen van staal en schouders zacht. 13. Den voeten nimmer witbesokt.


:mrgreen: Aanvullingen?
:D11 :D5

14.ooghen als woeste baren en 15 in besyt van een lichaamsdeel gelijk aan een aalgladde Visch. Voordeligh is 16 een schallende lach zowel als een vertederende glimlagh en 17 het vermooghen zijne geliefde tot een schalks laghje te verleiden danweltot een hartelyke schaterlagh. 18 Hy dient in alle ghevallen rap van tong te syn, tot haar plesier ende ghenoeghen. En 19 uiteraard bevrijdht hy 20 elcke vrouw uit enig koolenhock.
Kunnen vrouwen die in koolenhock gevangen zijn zich melden om bevrijdt te worden,..want dat vind ik anders een
lastige om aan te voldoen.. :mrgreen:
Je kan nooit genoeg oefenen.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 12 gasten