Kan mijn eerste liefde niet vergeten, ze is de zus van vrouw

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Kan mijn eerste liefde niet vergeten, ze is de zus van v

Berichtdoor Spelfje » zo 11 november 2012, 15:17

@myfirstlove, wat heb je bovenstaande mooi verwoordt! Ik snap je nu beter denk ik...
Elk huwelijk gaat met ups and downs. Het lijkt erop dat jij en je vrouw momenteel erg jullie best moeten doen om tot elkaar te komen en vooral jij goed moet kijken en zoeken om nog de vrouw te zien die ze vroeger was.
Zoals je haar beschrijft kan ik me er eerlijk gezegd ook wel iets bij voorstellen. Misschien kan je dat eens met haar bespreken? Misschien kan jij ervoor zorgen dat ze zich weer wat vrouwelijker gaat voelen?
Op die momenten in je huwelijk (druk druk druk) is het een valkuil om bijvoorbeeld je eerste liefde te romantiseren. Het gras is groener........ :wink:

Ik wens jou en je vrouw nog een lang en gelukkig leven samen.
"Women are made to be Loved
....not understood"

Gebruikersavatar
junglelife
Berichten: 7571
Lid geworden op: vr 23 juli 2010, 20:25
Locatie: het zuiden

Re: Kan mijn eerste liefde niet vergeten, ze is de zus van v

Berichtdoor junglelife » zo 11 november 2012, 16:49

Nou als ik heel eerlijk mag zijn, heb je ons om het tuintje geleid, je opent met een dramatische posting en nu neem je gas terug en geeft er een andere verklaring aan.

Deze beiden postings van je leiden ook tot andere reacties en tips, welke is nu juist ?

Zelf ben ik het niet met Spelfje eens, volgens mij ligt het dieper en is het niet alleen de dip in je huwelijk.
De dip in je huwelijk verhevigt alleen maar het gevoel wat je altijd al had.

myfirstlove
Berichten: 15
Lid geworden op: di 06 november 2012, 17:51

Re: Kan mijn eerste liefde niet vergeten, ze is de zus van v

Berichtdoor myfirstlove » zo 11 november 2012, 21:04

Om de tuin geleid? Vind je dat niet wat sterk verwoord?


Ik heb de eerste posts iets te bondig geschreven, en dat heb ik trouwens ook gemeld. Om het moment dat ik het schreef zat ik trouwens redelijk diep omdat het ook op het werk minder goed gaat. Heb me drie jaar uit de naad gewerkt en merk nu dat de promotie naar een politiek benoemd iemand gaat. Gooi daar nog eens bij dat mijn huwelijk sinds een paar jaar wat werk vereist, en het feit dat ik dan nog eens geconfronteerd word met mijn eerste liefde (die er daarbovenop nog eens fantastisch is blijven uitzien en nog steeds die lieve, warmhartige vrouw is gebleven, dan is het misschien logisch dat ik effe van de kaart was. Ik denk dat het feit dat ik S leerde kennen op zeer jonge leeftijd (ze was de eerste vrouw voor wie ik echte liefde voelde) dat dit me zo zwaar heeft getekend, dat die invloed nooit volledig zal verdwijnen. Ik herinner me dat ik hard beginnen studeren ben op mijn 17de tot het einde van mijn universitaire studies omdat ik een zo goed mogelijke kans wou maken bij haar. Dus wat toen mijn leven drastisch wijzigde, heeft nunog steeds zijn invloed, want ik heb mijn job eigenlijk dankzij haar (indirect, dat weet ik ook wel).
Wat ik uit de afgelopen weken en maanden en jaren kan concluderen (en ik hoop dat ik juist ben): dat ik die liefde na een aantal jaren, beginnen idealiseren ben, en dat ik nu een beetje last heb van the grass is greener on the other side, en ook een beetje een vroege midlife crisis. Ik denk dat ik nog steeds van mijn vrouw houd, want een leven zonder haar, als ik daaar aan denk, dan krijg ik koude rillingen, maar dat langs de andere kant, ik heel hard kan genieten van de aanwezigheid van S. Ik kan haar niet uit mijn leven verbannen want ze is mijn schoonzus en binnen een jaar zullen we in dezelfde stad of buurt wonen; Ik denk, vreemd genoeg, dat dit me zal helpen om haar te desidealiseren, en haar geleidelijkaan steeds meer als louter een schoonzus te zien. Wat denken jullie?

Gebruikersavatar
koklikoo
Berichten: 332
Lid geworden op: di 21 december 2010, 20:39

Re: Kan mijn eerste liefde niet vergeten, ze is de zus van v

Berichtdoor koklikoo » zo 11 november 2012, 22:18

Mooi en duidelijker...hoe je nu alles vertelt.
Misschien vreemd maar net die details die je nu vertelt, maken je tot een andere persoon.
Blijf zo verder denken en je komt er wel.
Sorry van mijn kant als ik je te hard heb geantwoord.

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Kan mijn eerste liefde niet vergeten, ze is de zus van v

Berichtdoor Nelly » zo 11 november 2012, 22:50

Ik denk dat je met vuur speelt door zo dicht bij deze vrouw te gaan wonen. Los eerst al je andere problemen op & gooi er dan eens een gezamenlijke vakantie oid. tegenaan om te kijken wat er precies gebeurd als ze bij jullie in de buurt is. Pas als de boel dan klopt is het daar wonen misschien ok.

Een ander 'tegengif' zou een heel helder gesprek met je vrouw en (jawel) deze schoonzus over het onderwerp en 'de tijd van toen' kunnen zijn.

Gebruikersavatar
junglelife
Berichten: 7571
Lid geworden op: vr 23 juli 2010, 20:25
Locatie: het zuiden

Re: Kan mijn eerste liefde niet vergeten, ze is de zus van v

Berichtdoor junglelife » ma 12 november 2012, 10:28

Ook mijn excuses als ik wat te cru was.
Om de tuin geleid is inderdaad wel wat te hevig verwoord.
Ben het wel met Kokliko eens, je komt nu veel anders over.
Die dingen die je in je laatste posting schrijft is iets wat wij niet wisten en kunnen daar dan ook geen rekening mee houden.
Je OP roept een bepaald beeld op en daar wordt op gereageerd in eerste instantie.

Zelf ben ik er niet van overtuigd dat je het allemaal zo los zou kunnen laten, denk ook dat je met vuur speelt als je vaker met je schoonzus in aanraking zult komen, het zit volgens mij behoorlijk diep bij je.
Tja en wat is wijsheid, moeilijk te zeggen.
Probeer zo eerlijk mogelijk naar jezelf te zijn zodat je ook eerlijk tegen anderen kunt zijn.
Niemand leeft graag in een leugen, gun anderen wat je ook jezelf zou gunnen.

Veel strekte met je besluit.

myfirstlove
Berichten: 15
Lid geworden op: di 06 november 2012, 17:51

Re: Kan mijn eerste liefde niet vergeten, ze is de zus van v

Berichtdoor myfirstlove » di 13 november 2012, 20:29

Bedankt iedereen voor de raad.

Er is inderdaad het gevaar dat ik de zaken vererger door dicht bij haar te wonen of vaker met haar in contact te komen. Maar ik ken me redelijk goed en ik herinner me dat ik in het verleden me soms verliefder voelde eens ik haar "achterliet" dan tijdens ons samenzijn. Misschien druk ik me niet duidelijk uit dus geef ik een dom voorbeeld: toen ik laatst samen mijn mijn vrouw op vakantie was en mijn schoonzus haar haar zag ontkrullen met zo'n ontkrultang, dan stond ik daar niet bij stil; Eens ik terug thuis was, dacht ik aan vroeger en aan hoe ik haar ooit eens zo'n tang had gekocht, en toen dacht ik terug aan de recente avond dat ze haar haar aan het ontkrullen was, en ik merk nu dat ik me niet zo veel van die avond herinner. HAd dit vroeger geweest, dan had ik de kleur van haar kraag, haar armbandje, en ieder detail in me opgenomen. Dit doet me vermoeden dat ik ooit enorm verliefd op haar was, en oprecht jaren van haar heb gehouden, maar dat ik met de jaren gaan houden ben van het gevoel dat dit me gaf (I love the idea of loving her so much'" hoode ik ooit in een film zeggen) en dat ik enkele dagen geleden, nadat we terugwaren van onze vakantie waar ik haar had gezien, ik eventjes nostalgisch werd. Ik heb een sterk vermoeden dat vaker met haar in contact komen of zijn, me zal helpen haar te demystificeren, en dat die "liefde" gezonder wordt, en zich transformeert naar een gezonde, aanvaardbare liefde zoals men die zou moeten voelen voor een schoonzus. Ik besef dat ze altijd een speciale plaats in mijn hart zal hebben, maar ik besef ook dat een leven zonder mijn vrouw aan mijn zijde voor mij onmogelijk is. Dat zou ik niet kunnen verdragen. Het feit dat ik er een aantal dagen geleden mentaal door zat omdat er heel veel zaken op dat moment misliepen en convergeerden op éénzelfde moment, heeft me misschien onterecht terug laten concentreren op die oude vlam. Want momenteel voel ik me relatief goed en voel ik niet die verschrikkelijke, verdovende, verlammende, nostalgische pijn. Vreemd hoe een mens zich op zo'n korte tijd anders kan voelen; Ik moet wel zeggen dat ik in mijn leven al van kindsaf een zeer zwaar leven heb gehad (en dan spreek ik echt wel over harde tijden waar honger, en gebrek aan dak boven het hoofd tot aan pubertijd de regel was) en dat alle leden van mijn familie er onderuit zijn door gegaan. Mijn moeder zegt me dat ik altijd al veerkrachtig ben geweest, en blijkbaar ook nu weer. Of misschien is het mijn onderbewustzijn die me bedot om me te beschermen. Wie zal het zeggen. eén ding is zeker: mijn vrouw noch mijn kind mogen ooit lijden onder deze situatie.

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Kan mijn eerste liefde niet vergeten, ze is de zus van v

Berichtdoor Nelly » di 13 november 2012, 22:18

Ik vind je laatste zin erg mooi - maar vraag me wel (droogjes) af of je ook een "plan B" hebt. Zou je in de buurt van je schoonzus wonen & de gevoelens wakkeren toch weer op. Wat ga je dan doen om jezelf uit de nesten te houden/ krijgen?

myfirstlove
Berichten: 15
Lid geworden op: di 06 november 2012, 17:51

Re: Kan mijn eerste liefde niet vergeten, ze is de zus van v

Berichtdoor myfirstlove » wo 14 november 2012, 7:32

Veel zou ik er niet kunnen aan doen, behalve het verbijten en hopen dat het weg gaat.Want scheiden van mijn vrouw is ondenkbaar, en zelf moest ik van haar scheiden, dan blijft een relatie met S onmogelijk. S noch ik zou dit mijn vrouw kunnen aandoen.

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Kan mijn eerste liefde niet vergeten, ze is de zus van v

Berichtdoor Nelly » vr 16 november 2012, 20:30

Ik denk meer praktisch - kun je in zo'n geval weer verder weg verhuizen etc. (denk aan Nederlandse quote over 'de kat niet op het spek binden'). Of zijn jullie in dat geval wegens praktische redenen tot elkaar veroordeeld?

myfirstlove
Berichten: 15
Lid geworden op: di 06 november 2012, 17:51

Re: Kan mijn eerste liefde niet vergeten, ze is de zus van v

Berichtdoor myfirstlove » za 17 november 2012, 11:52

Neen, niet om praktische redenen maar ik denk datt mijn vrrouw hett nogall absurdd zouu vind dat we eerst 7000 km verr emigreren om dichter bij de familie te zijn om daarna terugg 1000 KM verderop TE gaan wonen.

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Kan mijn eerste liefde niet vergeten, ze is de zus van v

Berichtdoor Spelfje » za 17 november 2012, 11:55

:shock: Wat een hoop extra letters in je verhaal myfirstlove.
"Women are made to be Loved
....not understood"

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Kan mijn eerste liefde niet vergeten, ze is de zus van v

Berichtdoor Laars » za 17 november 2012, 13:10

Man, wat een gedoe!
Wat leef jij ingewikkeld, want met een geheim kun je natuurlijk nooit jezelf zijn. En daarnaast denk ik ook tamelijk eenzaam, je worstelt heel wat af in je eentje. Een gevolg kan zijn dat je gevoelsleven niet zo heel erg is ontwikkeld Myfirstlove, het wordt tijd voor een testament:

-je hebt nog wel wat mooie idealen, goed van snit hoewel ze uit de mode zijn-


ik zou het openbreken, bij jezelf en/of ook in je realatie, 7000 km lossen dit echt niet op..
Wat is nu eigenlijk de waarheid? Jouw waarheid? Het verhaal veranderde al toen je de boel ging beschrijven, dat zegt genoeg denk ik. Je leidt ons niet om de tuin maar jezelf. Wat wil je echt? Straks zit je als engel op je doodskissie te huilen over de dingen die je nooit hebt beleefd! :D

Er is een deel relaties wat dan geheid op de klippen loopt, maar als je het zaakje kan overwinnen, al of dan niet met hulp ben je wel letterlijk dichter bij je 'huis' je haard en misschien ook wel bij je vrouw!
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Kan mijn eerste liefde niet vergeten, ze is de zus van v

Berichtdoor Nelly » za 17 november 2012, 17:28

"om dichter bij familie te zijn" - is dat alle familie van je vrouw, of juist die oudere zus??
En komt dit idee oorspronkelijk bij jou vandaan of bij haar?? Maw. is dit echt een wens van je vrouw, of woont ze hier eigenlijk ook wel ok.??

myfirstlove
Berichten: 15
Lid geworden op: di 06 november 2012, 17:51

Re: Kan mijn eerste liefde niet vergeten, ze is de zus van v

Berichtdoor myfirstlove » di 20 november 2012, 20:28

:shock: Wat een hoop extra letters in je verhaal myfirstlove.
Ja dat komt omdat ik via mijn smartphone antwoordde en die heeft de neiging sommige letters twee maal te registreren.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten