Zorgen om een vriendin.

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

flauw van
Berichten: 415
Lid geworden op: vr 18 juli 2008, 11:22

Zorgen om een vriendin.

Berichtdoor flauw van » vr 16 juli 2010, 17:31

Ik maak me zorgen over een vriendin van mij.
Ze is voor de tweede keer getrouwd en nu begeeft ze zich samen met haar man op het spannende pad van parenclubs en daten met andere stellen.
Nu hebben ze sinds heel kort contact met een ander stel dat al langer in het PC wereldje rondloopt.
Ze hebben nu 2x gedate,waarvan de tweede keer ook lichamelijk contact is geweest,geen sex nog maar wel zoenen en voelen.
Allemaal heel erg spannend en leuk voor hun uiteraard!!

Maar nu mijn zorg!
Ze (vooral de man van het andere stel) hebben het nu al over samen vakantie vieren en misschien wel een vakantiehuisje kopen SAMEN! :shock:
En nu klinkt mij dat allemaal wel erg voortvarend in mijn oren.
Komt een beetje over als time-sharing maar dan net even iets anders.
Ik heb haar subtiel geprobeerd te waarschuwen,maar zelf ziet ze geen vuiltje aan de lucht.
Volgende week komt ze weer bij mij een dagje koffie leuten en ben ik vast van plan het er weer met haar over te hebben.
Alleen wil ik niet als een vreselijke zeur overkomen,maar met goede argumenten om niet te hard van stapel te lopen.
Ik wil niet de lol en het plezier dat ze eraan beleven teniet doen.

Zijn er hier mensen die eenzelfde ervaring hebben met andere stellen waarmee het ineens zo ''klikt'' dat er gelijk wilde plannen gesmeed worden,waar je financieel een flinke scheur van kan oplopen?
i've got the bullits,and i WILL shoot!

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Berichtdoor Dominique » vr 16 juli 2010, 19:01

lijkt me iets voor een andere website
niet voor een erotisch forum
of in vraag maar raak in de kroeg :wink:

ik heb er geen ervaring mee
goed contract afsluiten waarin je fin risico's uitsluit of deelt lijkt me het minste.
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...

Tissot
Berichten: 2260
Lid geworden op: wo 02 juli 2008, 13:53

Berichtdoor Tissot » vr 16 juli 2010, 19:06

Slechts één advies, absoluut afraden als je kan.

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Suzette » vr 16 juli 2010, 20:11

mee eens, geen post voor hier

MAar ik zou me er afzijdig van houden, je bemoeien met privezaken gat vaak niet goed
ALs ze jou vragen kun je er je mening over geven

Pip
Berichten: 3817
Lid geworden op: wo 20 augustus 2003, 22:24

Berichtdoor Pip » vr 16 juli 2010, 20:21

:shock: Waarom is dit geen post voor hier?????
Ik zie voldoende raakvlakken met erotiek, sex, vrouwen, relaties etc... en serieus genoeg voor buiten de kroeg.
Als de mods er anders over denken, verplaatsen zij dit wel.

Flauw van, kan het zijn, dat de andere man overenthousiast is en slechts in zijn voortvarende fantasie deze uitlatingen over huisje kopen etc. doet? Dat hij zo "overdonderd" is door de klik, dat de realiteit uit het oog verloren wordt?
Dat zou natuurlijk ook zo kunnen zijn met je vriendin. Dat ze zich nog op een soort van roze wolk bevinden. In dat geval, zakken ze vanzelf wel weer terug naar de "gewone" wereld verwacht ik.

Kan je je zorg naar haar uiten? Vanuit jezelf? Dus de ik-boodschap hanteren, zeggen wat je ziet?


Sterkte ermee!!

Pip

flauw van
Berichten: 415
Lid geworden op: vr 18 juli 2008, 11:22

Berichtdoor flauw van » vr 16 juli 2010, 20:38

Omdat het met partnerruil en PC te maken heeft,vond ik het eigenlijk beste passen in deze pijler.
Ik ben er te serieus mee om het in de kroeg te zetten en laten verzanden in gekheid.
Maar als de plek waar je iets post NET zo belangrijk word bevonden dan de inhoud,dan zal ik de volgende keer eerst vragen via een PM aan een moderator in welke pijler er iets geplaatst mag worden.

Praten over erotiek is het de inhoud niet voor.
Mannenzaken en erotiek ook niet.
Verhalen en discussie..tja,het is geen verhaal,en ik zoek al zeker niet de discussie hierover op.
De virtuele kroeg is met te ''los'' voor het onderwerp.
Blijft voor mij het hoe doe ik pijler over.

Iemand een betere plek in gedachten?....Als dat dan al zo enorm belangrijk is.
i've got the bullits,and i WILL shoot!

flauw van
Berichten: 415
Lid geworden op: vr 18 juli 2008, 11:22

Berichtdoor flauw van » vr 16 juli 2010, 20:43

@Pipje.....volgende week komt ze weer koffie drinken.
Het is mijn bedoeling om dan een gesprek hierover aan te gaan met haar.
En zeker vanuit mijn eigen visie hierover.
Mijn angst hierover is dat ze misschien wel te hard van stapel lopen om met in feite wildvreemden zo snel over zulke belangrijke zaken na te denken.
Ik ben zo bang dat zij en haar man vreselijk bedonderd gaan worden door mensen die gewoon als wolf in schaapskleding op een manier hun leven binnen komen,op een moment en een manier waar ze heel gevoelig zijn.
Met andere stellen daten en een PC bezoeken is toch een moment in je leven waarin je je eigen wel heel kwetsbaar opstelt.
i've got the bullits,and i WILL shoot!

Elfri

Berichtdoor Elfri » vr 16 juli 2010, 20:45

Lieve Flauw van,

Ik zie het zelf anders, ik zou het niet afraden. Jij bent welliswaar lief voor je vriendin maar zeker niet verantwoordelijk voor de keuzes die zij samen met haar levenspartner maakt.

Ik herken de roekeloze houding van jouw vriendin wel. Ik moet samen met mijn vriendin ook vreselijk in toom gehouden worden door onze mannen. Als het aan ons ligt, zouden we al in een hutje op de heide zitten :wink: . Maar van ieder ander had ik daar geen enkele behoefte aan of notie van genomen. Ik ben namelijk zelf verantwoordelijk voor mijn daden en wil dus ook persoonlijk niet aangesproken worden daarop door een ander. Je loopt het risico als 'verprutser van de pret' te worden gezien. Dat is natuurlijk niet de rol die je toebedeeld wil krijgen lijkt me.

Tuurlijk is een waarschuwing voor de financiele kant van het verhaal op z'n plek. Maar mocht ze niet willen luisteren, is het haar eigen zaak/probleem.
Het is ook niet zo gek dat er niet naar de rationele kant wordt gekeken, als zoiets overweldigends gebeurt komen er meer hormonen vrij als normaal. Dat brengt je, net als verliefdheid, in een soort 'high'. Dit zakt vanzelf wel weer en dan is iemand ook weer voor 'rede vatbaar'.

Misschien kan je het laten betijen en bij echt super serieuze plannen, óf als ze direct aan je vraagt wat je vind natuurlijk, helder verwoorden dat er een financieel risico aan zit. :)

flauw van
Berichten: 415
Lid geworden op: vr 18 juli 2008, 11:22

Berichtdoor flauw van » vr 16 juli 2010, 20:54

Dank je wel Elfri. :)

Dat is ook precies mijn angst....de pretbederver te worden,omdat ik weet hoe intens ze hier van geniet en hoe erg ze hier naar heeft verlangt.
Blijft mijn angst wel natuurlijk,dat ze ergens mee ingaan voordat de high weer is gezakt.

Maar ik zal proberen heel subtiel te zijn.
Als is dat 1 van mijn eigen struikelblokken...subtiel zijn! :wink:
i've got the bullits,and i WILL shoot!

Elfri

Berichtdoor Elfri » vr 16 juli 2010, 21:02

:) Ik snap jouw zorg heel goed hoor.
Even een vraagje jouw kant op: Ken je haar partner (tweede man klinkt zo naar :P ) ook heel goed? Hoe vervelend het ook klinkt naar vrouwen toe, mannen zijn meestal rationeler ingesteld en luisteren wat meer met een helder hoofd naar dit soort zorgen.

Ik weet zeker dat het overbodig is om te melden.. maareh, niet zonder haar medeweten tegen haar kerel erover beginnen dat het een slecht idee is natuurlijk. :roll: Ik kan het ook alleen maar met een knipoog en glimlach zeggen hoor :wink:. Je klinkt als een fantastische vriendin, je verdient de discussie 'gun je het me niet' dan ook zeker niet! :) Toch.. het zou een idee kunnen zijn natuurlijk.

Succes en sterkte meid!

Pip
Berichten: 3817
Lid geworden op: wo 20 augustus 2003, 22:24

Berichtdoor Pip » vr 16 juli 2010, 21:03

Het uiten van je zorg... kan het zo zijn, dat deze vriendin alerter wordt, als ze merkt dat jij om haar je zorgen uit?

Sterkte,
Pip

flauw van
Berichten: 415
Lid geworden op: vr 18 juli 2008, 11:22

Berichtdoor flauw van » vr 16 juli 2010, 21:11

Ik spreek haar man redelijk vaak.
Hij is ook helemaal ''happy'' met het hele PC gebeuren en daten.
En naar mijn idee laat hij haar maar gewoon even haar gang gaan in dingen plannen.
Maar hopelijk hengeld hij haar weer een beetje terug voor het echt fout gaat lopen.
Alleen zit hij ook op een high geloof ik.
i've got the bullits,and i WILL shoot!

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Berichtdoor Iago » vr 16 juli 2010, 21:26

Ik zie eerlijk gezegd het verband niet tussen parenclub en de plannen.

Ik begrijp ook eigenlijk niet helemaal waar jij je mee bemoeit??

Je vriendin maakt plannen met mensen die ze nog niet lang kent, waar begint het probleem dan? Voor haar dus he, en niet voor jou?

flauw van
Berichten: 415
Lid geworden op: vr 18 juli 2008, 11:22

Berichtdoor flauw van » vr 16 juli 2010, 21:40

Parenclub en plannen staan ook niet met elkaar in verband.
Behalve dat ze die mensen zo heeft ontmoet.
En ik bemoei me ook nog nergens mee,maar wil wel proberen om haar te laten nadenken.
Zou jij een goede vriend of vriendin van jou,zonder een balletje op te gooien,zichzelf in een kater laten storten?
Ik niet... :roll:
Ik ga niet haar uitgemeten mijn mening voorschotelen en een wijsvinger opheffen.
Dat is niet mijn bedoeling.
Ik wil alleen proberen haar een hint te geven om mischien even een beetje gas terug te nemen met het oog op een time sharing vakantie huisje met mensen die je helemaal niet goed kent.
Maar die wel heel enthausiast en voortvarend te werk gaan over een vakantiehuisje.
Dat schept bij mij argwaan.
i've got the bullits,and i WILL shoot!

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Re: Zorgen om een vriendin.

Berichtdoor Shazzz » vr 16 juli 2010, 21:42

Ze (vooral de man van het andere stel) hebben het nu al over samen vakantie vieren en misschien wel een vakantiehuisje kopen SAMEN! :shock:

Zou het niet zo kunnen zijn dat ze eerst willen uitzoeken of het allemaal écht klikt? En dan misschien een samen een vakantiehuisje willen kopen?
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten