Volslank = oninteressant?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Djinniyeh
Berichten: 1389
Lid geworden op: vr 05 november 2010, 11:41
Locatie: België

Volslank = oninteressant?

Berichtdoor Djinniyeh » di 22 maart 2011, 0:18

Ok, na lang aarzelen: here goes ...

aangezien mijn man weinig tot geen interesse in sex vertoont ben ik van een zelfverzekerde dame veranderd in een onzeker persoontje. Het feit dat mijn omgeving ook beweert dat mannen enkel slanke dames willen en dat intelligentie, humor en algemene zin voor cultuur gewoon verloren gaan bij een volslank uiterlijk, hier mijn prangende vraag.

Is dit zo? Ik wist vroeger perfect hoe gezellig te flirten en te verleiden en echt slank ben ik nooit geweest. Twee van mijn gezettere vriendinnen hebben aanbidders en bewonderaard bij de vleet en zelfs mijn man beweert dat het mooie dames zijn. En toch heb ik vaak het gevoel dat mijn omgeving gelijk heeft, dat niemand me nog interessant vindt.

Dus mannen: wat moet een dame hebben voor ze interessant genoeg is om als minnares in aanmerking te komen? Gezien mijn thuissituatie durft een vriendin me al eens aanmoedigen een 'hobbyvriendje' te nemen maar ondertussen denk ik al helemaal dat niemand me ooit goed genoeg zal vinden... . Mannelijke vrienden beweren dat dit larie is maar tja, 't zijn dan ook vrienden natuurlijk ;).

Dit kan raar overkomen, mijn excuses ervoor, maar gezien de verscheidenheid aan mannen die hier ronddwalen en de zelfzekerheid van enkele dames op het forum hoop ik hier wat objectieve antwoorden te vinden aangaande een kwestie die al lang bij me speelt.

Dank je wel ;)
Djinniyeh, onzeker met hoofdletter O
Life is a gift, live it to the fullest ...

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » di 22 maart 2011, 1:04

idd, oninteressant.
Ik ben nogal slank, maar heb weer andere fysieke tekortkomingen.
De meeste mensen vinden slank mooier, en grote borsten en lang blond haar. en zonder putjes in dijen. (en ja ja, er zijn ook nog een heleboel andere voorkeuren mogelijk)
Wie voldoet er wel aan het gefotoshopte ideaalbeeld?
Ook mannen zeggen dat uitstraling, humor, lief zijn, een goed gesprek kunnen voeren vele male belangrijker zijn.
Echt!
Geen aandacht aan besteden die onzekerheid.
Gewoon met open blik om je heen kijken.
Liefs, Amada

Levendig Foutje
Berichten: 530
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 13:44

Berichtdoor Levendig Foutje » di 22 maart 2011, 1:18

Zo te lezen heb je die onzekerheden door je relatie opgelopen.
Er is geen ideaal... echt niet. Er zijn enkel smaken.

Wat je aan die Onzekerheid moet doen...?
Dat kan ik je ook niet zomaar zeggen.
Het helpt om anderen tegen te komen die die Onzekerheid van jou tegenspreken...maar ze zeggen wel dat genoeg van jezelf moet houden om niet op anderen af te gaan over jezelf het beste is...

Schoonheid IS echt meer dan een plaatje...

Probeer niet te leven door de ogen van de anderen...
Beter vanuit jezelf...

Kus,
LFje

Gebruikersavatar
Djinniyeh
Berichten: 1389
Lid geworden op: vr 05 november 2010, 11:41
Locatie: België

Berichtdoor Djinniyeh » di 22 maart 2011, 11:28

wel dames, het valt me wel op dat mannen totaal niet reageren, dus misschien liegen we onszelf wel iets voor?!?

Ik weet het niet ...

@amanda, dat weet ik wel van dat ideaalbeeld, maar ik vraag me af waar de grens ligt in het aanvaardbare ... lang blond haar heb ik niet en dat heb ik me eigenlijk nooit beklaagd, mijn zwarte haar dat ik opnieuw aan het laten groeien ben past bij me, blond zou dat nooit gedaan hebben, 't is niet van zo'n dingen dat ik wakker lig ... 't is eerder: stel dat ik dat hobbyvriendje ook wil, zou het dan kunnen?

@LF'je: je bent lief *smakkerd* en ik weet het wel hoor, maar ik zoek dus niet naar 'je bent ok' maar naar 'is zin voor slankheid het belangrijkste?' Ach, ik kan het niet goed verwoorden vrees ik, maar ik heb de nodige studies gedaan, reis graag, lees graag, sta supergraag en veel in de keuken, werk hard, sta evengoed mijn make-up te verzorgen in de badkamer op hoge hakken, heb nog een bijberoepje en 't enige dat ik van mijn ouders hoor als mijn man en ik ruzie hebben is dat ik moet afvallen want nu hoeft hij geen moeite te doen, hij weet toch dat hij geen concurrentie heeft ... . En net dat is zo deprimerend want ik denk meer en meer dat ik daar dus wel nood aan heb (hobbyvriendje) ... hoe erg het ook klinkt :(, alsof ik nooit goed genoeg ga zijn ... zoiets
Life is a gift, live it to the fullest ...

thisWaltz
Berichten: 1658
Lid geworden op: wo 25 juli 2001, 1:01
Locatie: in heaven and hell.
Contacteer:

Korte reactie

Berichtdoor thisWaltz » di 22 maart 2011, 11:45

Het karakter is belangrijker dan een slank lijf. Té dik kan ik niet zo appreciëren. Misschien om praktische redenen :Omdat paaltje niet bij puntje past.
:D
Elke vrouw verschilt. Echt superslank met A-cup is ook niet bepaalt mijn smaak. Uit ervaring: De sex is wel langer vol te houden met een slanke dan met een superzware.
Take this waltz, take this waltz
It's yours now. It's all that there is.

Knuff
Berichten: 503
Lid geworden op: di 14 oktober 2008, 11:25
Locatie: Groningen

Berichtdoor Knuff » di 22 maart 2011, 12:05

Schoonheid = uitstraling. De sleutel ligt volgens mij bij zelfacceptatie.
Laatst gewijzigd door Knuff op di 22 maart 2011, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Show the world the warmth of your smile.

mark
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 04 mei 2003, 1:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor mark » di 22 maart 2011, 12:10

Djinniyeh,
Als die mannen je niet zien staan, dan zijn zij jou niet waard.
Ik opteer op zich niet echt een slanke den, maar meer de aandacht die een vrouw me geeft. Hoe gaat ze met haar lijf om, welke uitstraling heeft ze.
Zoals TW zegt: er zijn grenzen, maar dat heeft wat mij betreft meer te maken met smaak. Neemt niet weg, dat de vrouw in kwestie interessant is, maar niet als sekspartner. Maar tja, zo zullen vrouwen ook hun eigen smaak hebben en op mij afknappen.

M
Laedere facile, mederi difficile

Gebruikersavatar
Djinniyeh
Berichten: 1389
Lid geworden op: vr 05 november 2010, 11:41
Locatie: België

Berichtdoor Djinniyeh » di 22 maart 2011, 15:13

Thanks iedereen al heb ik wel een vraag aan TW: hoe bedoel je langer vol te houden? Dat snap ik echt niet?
Life is a gift, live it to the fullest ...

Gebruikersavatar
vir40
Berichten: 8419
Lid geworden op: za 23 september 2006, 13:43

Berichtdoor vir40 » di 22 maart 2011, 15:17

neem maar van mij aan dat een man liever een vrouw heeft met vlees op dr botten dan een slanke den.

maar of je slank of volslank bent dan moet je uitstraling ook goed zijn,en je moet wel lekker in je vel zitten want dan straal je dat ook uit,
the angel on my shoulder tells me to listen to the devil on the other

FrankPolder
Berichten: 1747
Lid geworden op: zo 03 maart 2002, 2:01
Locatie: op de matras

Berichtdoor FrankPolder » di 22 maart 2011, 15:56

Vir heeft het bij het rechte eind. Ik ken nauwelijks mannen die graag de liefde bedrijven met een superslank poppetje. Kan aan mijn kennissenkring liggen natuurlijk. Als ik voor mijzelf spreek, geef ik de voorkeur aan gevulde vrouwen. Dit weekend zag ik Saskia van Uylenburgh weer eens, de vrouw van Rembrandt. Ach, leefde zij nog maar!

Vanzelfsprekend geldt de gemeenplaats nog altijd dat vrolijk zelfbewustzijn het altijd wint van timide onzekerheid. Maar puur fysiek gesproken is voor heel veel mannen een dunne vrouw niet bepaald aantrekkelijk, neem dat van mij aan.
Amor vincit omnia

PTE
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 25 oktober 2010, 14:28

Berichtdoor PTE » di 22 maart 2011, 16:12

Persoonlijk kijk ik voornamelijk naar de vorm van de vrouw. een mooie zandloper vind ik prachtig. of ze dan slank of volslank is maakt me niet veel uit. Dik vind ik er erg onverzorgd uitzien en dus niet aantrekkelijk.

Gelukkig kun je heel simpel je vetpercentage verlagen door je te verdiepen in goede (natuurlijke) voeding en te sporten (heeft nog veel meer voordelen).

silly
Berichten: 9649
Lid geworden op: ma 23 februari 2009, 18:37
Locatie: friesland

Berichtdoor silly » di 22 maart 2011, 18:01

Weet je Djinniyeh......
Ik heb meer het idee dat je niet happy met je relatie bent en dat je daardoor onzeker bent
het heeft niks met je dik zijn te maken ,het word door je ouders en je man gezegt ,maar ik denk echt niet dat je man wel zn best voor je zou doen als je slank was.
Dus lieve Djinniyeh...Laat je niks wijsmaken door je man of je ouders ..en van dat hobbyvriendje ..tsja..
Ik zou zeggen :DOEN!!!!!!!!!
Er zijn genoeg leuke mannen die je mooi zullen vinden en ja ik weet dat het niet een raad is die erg netjes is,maar ik denk dat je je veel zekerder zult gaan voelen als je de aandacht krijgt die je graag wil. :)

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9560
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Berichtdoor Carina » di 22 maart 2011, 18:10

Dik vind ik er erg onverzorgd uitzien en dus niet aantrekkelijk.
:shock: Waarom ziet dik er onverzorgd uit?
Ik heb mensen gekend die superslank waren maar zeer onverzorgd. Vet haar, lijflucht ed. :? Dat noem ik onverzorgd. Heeft niets met dik of niet dik te maken.
Gelukkig kun je heel simpel je vetpercentage verlagen door je te verdiepen in goede (natuurlijke) voeding en te sporten (heeft nog veel meer voordelen).
Niet iedereen valt zo maar af. Er zijn mensen die het niet redden met alleen maar goede voeding en sporten. Ook zijn er mensen die door omstandigheden niet kunnen sporten of hun lichaam daar meer kwaad dan goed mee doen. Het is niet zo simpel als het lijkt om slank te zijn/worden.

Mijn zus is harstikke slank/mager. Die zag er pas goed uit als ze 8 of 9 maanden zwanger was... Hoeft daar niets voor te doen. Eet alles en drinkt (zuipt) sherry. Ik weet dat ik minder eet en drink dan zij. Maar ik ben toch echt zwaarder. Zal ook nooit zo worden als zij. Puur omdat m'n bouw nou eenmaal anders. Daar verandert dieet of sporten niets aan...
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9560
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Berichtdoor Carina » di 22 maart 2011, 18:18

@ Djinniyeh
Ik ben er van overtuigd dat er genoeg mannen zijn die niet op slanke mensen vallen. De reaktie van je ouders vind ik keihard en zeer kort door de bocht. Alsof een goede relatie alleen maar met een slanke vrouw zou kunnen.

Ik persoonlijk ken iemand die een slanke vrouw heeft maar er niet vies van is om achter haar rug om te proberen andere vrouwen te versieren...
Hij heeft het ook bij mij geprobeerd. En ik ben toch echt dikker dan z'n vrouw.

Slank zijn is geen garantie voor een gelukkig(e) leven/relatie.

Sterkte!
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

FrankPolder
Berichten: 1747
Lid geworden op: zo 03 maart 2002, 2:01
Locatie: op de matras

Berichtdoor FrankPolder » di 22 maart 2011, 18:19

Persoonlijk kijk ik voornamelijk naar de vorm van de vrouw. een mooie zandloper vind ik prachtig. of ze dan slank of volslank is maakt me niet veel uit. Dik vind ik er erg onverzorgd uitzien en dus niet aantrekkelijk.

Gelukkig kun je heel simpel je vetpercentage verlagen door je te verdiepen in goede (natuurlijke) voeding en te sporten (heeft nog veel meer voordelen).
Dat begrijp ik ook niet zo goed. Ik ken een vrouw voor wie het adjectief 'volslank' eufemistisch zou zijn. Maar zij is een uitermate goed verzorgde, aantrekkelijke vrouw; goed gekleed – wat een wonder is gezien de kledingindustrie die zich uitsluitend richt op zestienjarige sprietjes – en fraai opgemaakt. En ze ruikt lekker ook!

Daarnaast betwijfel ik of je dun wordt als je je verdiept in goede voeding. Goede voeding consumeren daarentegen is geen slecht idee.
Amor vincit omnia


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten