Springen door de tijd

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Springen door de tijd

Berichtdoor Iago » do 14 november 2013, 10:30

Door de jaren heen heb ik best wat van mezelf laten zien, op dit forum. Soms uit mezelf, maar vaak ook doordat ik getriggerd werd door een topic dat me aangreep. Gisteren een tripje langs memory lane gemaakt, en daar kwam ik onder andere het verhaal van Mazzeltov en Skip tegen. Vier jaar meeleven met een kinderwens, en toekijken hoe ze dat los moesten laten. In afgesplitste topics kwam de vraag aan de orde wat je nou eigenlijk met kinderen moest. Spot heeft me daar over aan het denken gezet en me verleid tot bijdragen, en zo zijn er nog een aantal gelegenheden geweest.
Ik ben wie ik ben, en ik ben onder andere vader. Opgroeiende jongens met hun wel en wee, hun lief en leed.
Mijn oudste zoon, een meter of twee en soort van getrouwd, kon er altijd wel om lachen. Ik ben ze altijd blijven zien als een wriemelend wurmpje, ben altijd blijven hangen in het moment dat ik ze voor het eerst in mijn armen kreeg.

En nu? Nu leef ik in een soort van shock. Mijn oudste was zwaar geëmotioneerd en ik trok hem tegen me aan om hem uit te laten huilen. Op dat moment realiseerde ik me hoe groot hij geworden was... Hij steekt zowat een kop boven me uit, en in me kruipen past eigenlijk niet zo goed.
De aanleiding? Hij is vader geworden. En ik ben dus opa geworden. Pake, vind ik zelf.
Ze kwamen langs met onschuldige smoelwerken, en hadden wat leuks voor de vakantie. Die mededeling kwam als een bom binnen, en ik heb dat de hele zwangerschap niet goed kunnen plaatsen. Tot het erwtje geboren werd heb ik een soort emotioneel vacuüm gezeten, zonder dat ik er nou achter kon komen wat daar de oorzaak van was. Ik heb de eerste nacht eigenlijk slecht geslapen, en zwaar liggen dromen...
Ik heb de wriemelende wurmen los moeten laten, en dat valt me eigenlijk erg zwaar. Zwaarder dan ik verwacht had. Van het ene moment op het andere mijn jochies zien als volwassen kerels, mijn schoondochter als moeder, mijn zoon als vader.
En... Gloeiende, wat ben ik jaloers. Dat heb ik mezelf aangedaan, want tja... Als je zoon een klein kereltje is, komt de kleine bij mij wonen, toch? En dan kijk je toe, zie je hoe ze lopen te martelen met de eerste luier, de iepige vingertjes en teentjes, zie je dat ze thuis hun weg aan het zoeken zijn en langzaam het besef dat het zo goed, is, dat het zo hoort.

De laatste jaren kabbelden voort, ik had een soort evenwicht gevonden waarin ik me prima kon bewegen. Dan wordt een nieuwe generatie wurm in mijn armen gelegd, en rijten alle oude wonden weer open. Dat knalt hard je hart in, zo'n uppie. Er is veel los te laten, oud zeer vooral. Dat valt niet mee, blijkbaar kan je heimwee hebben naar oude pijn? Het heelt, merk ik. Mijn zoon is groots, en mijn schoondochter lijkt het te begrijpen. Ze geven me de tijd om mijn weg te vinden, laten toe dat mijn oude wonden geheeld worden. Ik sta versteld van het gemak waarmee ik er mee loop te scharrelen, hoe makkelijk het past. Ik heb al een paar momenten gehad waarin ik me bewust werd van mijn opschuiven, en deze rol is de eerste waar ik voorbeelden na te volgen heb. Kijk je mee, ouwe?

Weer een nieuwe fase. Ik heb seks met oma gehad, best bijzonder... Ik heb afgeleerd om vooruit te kijken, leef bij de dag en neem het zoals het komt. Gisteren lag hij op mijn borst, luisteren naar mijn hartslag en mijn stem, ligt me met grote ogen aan te kijken... Sjee, wat kan het leven mooi zijn.

Iagopa.

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: Springen door de tijd

Berichtdoor runningslim » do 14 november 2013, 10:51

van harte proficiat, en omdat je zo erg van linkjes houdt, een muzieklinkje:

http://www.youtube.com/watch?v=Y1Ag4reCpvo" onclick="window.open(this.href);return false;

LittleMonkey
Berichten: 2512
Lid geworden op: di 04 december 2007, 22:32

Re: Springen door de tijd

Berichtdoor LittleMonkey » do 14 november 2013, 11:02

Van harte lago! :-) Geniet ervan!
Met volle teugen, maar dat doe je al, zo te zien...

Edit: de helft van mn zin vergeten...
Laatst gewijzigd door LittleMonkey op do 14 november 2013, 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
"The only disability in life is a bad attitude." © Scott Hamilton

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Springen door de tijd

Berichtdoor Laars » do 14 november 2013, 12:01

Pake Iago :D

Owww, wat mooi geschreven!

Laars, geroerd..
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Springen door de tijd

Berichtdoor Mar » do 14 november 2013, 13:43

Van harte gelukgewenst!
Samen lopen door omstandigheden

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

Re: Springen door de tijd

Berichtdoor gurley » do 14 november 2013, 16:45

een grote domme grijns aan deze kant van het www :DD

van harte gefeliciteerd ouwe! en ook bedankt voor je jaren schrijven hier (hoe je er nu ook over denkt :) ik geniet er altijd van ...

veel succes met het helen van .....

gurley, blij
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Springen door de tijd

Berichtdoor Jippie » do 14 november 2013, 21:45

Mazzeltov en Skip is denk ik een jaar of negen terug.
Internetten met inbellen via de telefoon, maar wel een actief forum waar de moderators met de handen in de haren zaten en er regelmatig mensen een ban kregen. Er is destijds nog een knallende ruzie geweest over het onderwerp abortus.
Ik heb zelf geen kinderen.. dus zal ik ook nooit opa worden.
En om eerlijk te zijn sluit ik me ook af voor het gevoel hoe het zou zijn.
maar als ik zeg: Hartstikke Leuk voor je.. dan meen ik het oprecht.

Lichtje
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 20 maart 2002, 2:01
Locatie: Belchic

Re: Springen door de tijd

Berichtdoor Lichtje » do 14 november 2013, 22:09

Mooi, opake. En gefeliciteerd! :D11

Op één of andere manier herinner ik mij je binnenkomst op She. Al had dat misschien meer te maken met je excellente muzieksmaak! :mrgreen:
Je posts hebben ook al een heel scala van emoties opgeroepen, gaande van boosheid, over ontroering, tot uitbundig schaterlachen.

Dit keer veeg ik dapper mijn ooghoeken droog. Geniet jij maar mooi verder van die nieuwe fase en dat mooie leven!
niets aan toe te voegen...

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: Springen door de tijd

Berichtdoor fuutje » do 14 november 2013, 22:23

Iago, tranen in mijn ogen naar aanleiding van jouw post.
Van herkenning en geluk overigens.

Ook hier een aantal traumaatjes in/over mijn eigen jeugd.
Ook hier een kind dat 'strontgelukkig' is met zijn liefde.
Nog geen zwangerschap en dus nog geen kleinkind. Maar dat gaat er zeker op korte termijn komen.

Zo nu en dan komen we onder 'de geschiedenis herhaalt zich' uit.
Geniet van je kleinkind!
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Inquisitively
Berichten: 1278
Lid geworden op: vr 28 maart 2008, 17:10
Locatie: Midden des lands

Re: Springen door de tijd

Berichtdoor Inquisitively » do 14 november 2013, 22:55

Ik heb een grijns. Een gulle en brede. Van oor tot oor. En ik proef een traan. Van ontroering. En besef. Voor beide ben ik je dankbaar. Meer dan mijn gezicht je tonen kan.

Geniet Iagopa. Enorm zelfs!

XXX
I'm your hell, I'm your dream
I'm nothing in between...

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: Springen door de tijd

Berichtdoor droomvlinder » do 14 november 2013, 23:19

=): Heel veel geluk gewenst Iago, en schrijf nog veel in dit nieuwe hoofdstuk...het wordt vast heel boeiend . Veel van je verhalen zinderen hier nog na.
Vlinder, oma van 3 minivlindertjes
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Springen door de tijd

Berichtdoor Spelfje » do 14 november 2013, 23:43

"Sex gehad met Oma" :lol:
Iago, van harte gefeliciteerd met dit nieuwe hoofdstuk in je/jullie leven!

Afbeelding
"Women are made to be Loved
....not understood"

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: Springen door de tijd

Berichtdoor fuutje » vr 15 november 2013, 0:01

@inqui....
Volgens mij moeten wij Iagopa er in houden.
Zo mooi!!!!
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Gebruikersavatar
Twijg
Berichten: 926
Lid geworden op: za 07 september 2013, 2:43

Re: Springen door de tijd

Berichtdoor Twijg » vr 15 november 2013, 0:32

Iago, van harte met de nieuwe ervaringen en het opadom.
Dat je er maar weer veel nieuwe wijsheden en mooie ervaringen rijker van mag worden.
:D
Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
A.Carrel

Gebruikersavatar
vir40
Berichten: 8419
Lid geworden op: za 23 september 2006, 13:43

Re: Springen door de tijd

Berichtdoor vir40 » vr 15 november 2013, 8:31

ook ik zit met een lach en een traan jou verhaal te lezen....super dit nieuws...ook ik hoop dat het me ooit gegunt is om oma te worden.

voor nu proficiat voor opa....geniet ervan,want voor je het weet is die kleine wurm ook 2 meter



xx
the angel on my shoulder tells me to listen to the devil on the other


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 11 gasten