seks met handicap

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

seks met handicap

Berichtdoor Savanne » di 04 december 2007, 23:26

Hoi LM,

Op je eerste vraag antwoorden laat ik over aan de beter gebekte dames.. op een of andere manier ben ik te netjes opgevoed om hier makkelijk een antwoord op te typen :oops:

Het tweede is moeilijk maar heb ik wel mijn visie op. Er zullen absoluut mannen zijn die verbaasd , geschokt, teleurgesteld zijn om te zien dat je in een rolstoel zit. ( een van de optie`s of zelfs allemaal) Deze mannen kan je of tijd geven of aan voorbij gaan. Tijd kan al veel doen.. zover ik kan zien in mijn omgeving zijn de mannen om mij heen niet zo snel uit het veld geslagen. Het innerlijk is voor veel van hun belangrijker dan het uiterlijk. Je moet gewoon ervan uitgaan dat wat je te bieden hebt heel belangrijk is. Er zijn mannen die heel goed weten dat een vrouw meer is dan alleen een mooi omhulsel... Die mannen zijn de mannen waarmee jij in contact wil zijn .. 1 dan waarschijnlijk... en die zal je zien zo mooi als je bent.. en zal je niet zien als gehandicapt.....

Succes en je komt er wel.. geef jezelf tijd .. en de man(nen) ook

Liefs sav
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Berichtdoor erofun69 » wo 05 december 2007, 12:13

Hi LM,

Nee, van mij geen tips, sorry. :oops:

Maar wat je angst betreft : don't worry, handicaps heeft iedereen, ze zijn alleen niet bij iedereen even duidelijk zichtbaar als deze van jou.

Een paar dagen geleden zat ik bij een zakenrelatie en we hadden het al gauw niet meer over zaken, maar wel over relaties. Net als ik had hij sinds een jaar of wat een nieuwe relatie. Maar twee jaar geleden kreeg die nieuwe vriendin een hersenbloeding en als gevolg daarvan raakte ze grotendeels verlamd en sindsdien is ze aan een rolstoel gebonden. Ze was bang, dat hij de prille relatie zou beëindigen. "Welnee," zei hij, "ben je gek ? Samen hebben we drie handen, dat is meer dan genoeg".
Waarmee ik maar wil zeggen, dat the real one er niets om geeft en de rest doet er niet toe.

Je bent piepie jong, met een heel leven voor je. Nogmaals, don't worry :)

EF
Niets is blijvend, alleen de verandering

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » wo 05 december 2007, 12:34

Hai LM (tis dat toch met die afkortingen tegenwoordig hihihi)
Allereerst welkom op shespot. :)

Ik wil wel proberen om je tips te geven over je eerste vraag hoor. :)
Je schrijft dat er lichamelijk geen beperkingen zijn om jezelf te bevredigen maar je niet wéét hoe je het doen moet.
Nou, ik denk dat iedere beginner daar last van heeft.
Mijn advies is: Probeer zelf wat je lekker vindt. De ene vrouw vindt vooral klitorale stimulatie lekker, de andere vrouw wil juist vaginale penetratie (al dan niet met vinger, vib of dildo)
Als je een keer in een relaxe (en geile ;) ) bui bent, ga dan lekker op bed liggen, doe eventueel de deur op slot en ga met jezelf spelen. Leer van jezelf wat je lekker vindt. Doe je ogen dicht en ervaar het.
Klinkt misschien simpel maar ik denk echt dat dit de beste manier is om jezelf te ontdekken. Om jezelf te leren wat je lekker vindt.
En dit is later ook handig als je een vriend hebt, want zo kan je hem ook vertellen wat lekker is en wat niet zo.....

Over relaties en handicaps:
Mijn moeder is al zolang ze zich kan herinneren gehandicapt. Ze heeft toen ze 14 maanden jong was, polio gehad met als gevolg een mank been. (en zodanig mank dat ze hem amper kan gebruiken.)
Zij weet niet beter, wij weten niet beter. Mijn vader heeft destijds gekozen voor haar. Omdat ie van haar hield, mét handicap.
Ik geloof echt dat er voor iedereen een partner rondloopt op onze aardkloot. Ook voor jou dus.
Je vertelt dat je binnenkort een date hebt. Spannend! weet hij van je handicap? Zo ja, dan weet ie dus ook dat mocht er een relatie inzitten tussen jullie, waar ie aan toe is.
Zo nee, mocht het hem zwaar vallen (om welke reden dan ook) dan is ie jou niet waard. Klinkt misschien hard en rot maar zo zie ik het.

Hoe dan ook, heel veel plezier op je komende date.

Greetzzz Shazzz
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

eric62
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 12 juni 2002, 1:01
Locatie: Utopia

Berichtdoor eric62 » wo 05 december 2007, 13:03

hoi LM,

Gehandicapte zijn ook maar mensen :)
Ik snap je angst voor je eerste date, denk ik wel

heeft je eerste date zelf ook beperkingen?

inhoudelijk wil ik er verder niet teveel op ingaan hier, en ik kan je na 10 postings pas PM-men, dus je moet her en der nog even reageren :P

Ik heb zelf een mega vriendin, die haar rolstoel ook niet uitkomt, ik kan er zelf niet onderuit mijn eigen rolstoel steeds vaker te gebruiken. Maar voor deze relatie had ik er een aantal andere waar mijn stoel eigenlijk nooit een beperking op het sexuele vlak heeft gegeven. de enigste beperking die er was zat tussen mijn eigen oren.

en.......... gehandicapte sex rules!





:D
Just a man and his will to survive.Ik ben met niets begonnen, en..... ik heb het allemaal nog!

Shazzz
Berichten: 6930
Lid geworden op: wo 02 juni 2004, 14:25
Locatie: Randstad

Berichtdoor Shazzz » wo 05 december 2007, 16:49

LM? Behalve de eventuele beperkingen, wat zou er voor gehandicapten anders zijn aan sex dan voor mensen zonder handicap? Iedereen moet leren hoe te vrijen, hoe op elkaar in te spelen, hoe elkaar aan te voelen. Spelenderwijs is het fijnst. EN als jouw date weet dat je in een rolstoel zit, dan neemt ie dat erbij. :) Hij accepteert je dus al zoals je bent. En dus zal ie eventuele gevolgen ook gerust accepteren.

Ik weet niet hoe goed je hem al kent maar misschien is het een idee om hem te vertellen dat je erg nerveus bent? Zodat hij jou een beetje gerust kan stellen en bij bijvoorbeeld zoenen het voortouw kan nemen?

Vooropgesteld dit: Vergeet niet te genieten! Het leven is mooi! :)
Dan tonen wij elkaar de liefde
want wij zijn samen één.

LittleMonkey
Berichten: 2512
Lid geworden op: di 04 december 2007, 22:32

Berichtdoor LittleMonkey » wo 05 december 2007, 17:18

Shazia, je hebt gelijk.. Maar ik kan mezelf gwn niet geruststellen, heb altyd al last van onzekerheid/ minderwaardigheid ik ken m wel aardig goed.. :)
Even aan iedereen die dit leest: thanks voor het reageren, doet me goed.. :$
Kusje van mij:D
"The only disability in life is a bad attitude." © Scott Hamilton

eric62
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 12 juni 2002, 1:01
Locatie: Utopia

Berichtdoor eric62 » wo 05 december 2007, 18:17

LM,

Dat je nerveus bent is helemaal niet gek.
en het hoeft natuurlijk helemaal niet tegebeuren op je eerste date.

het is je eerste date, kijk eerst maar eens of het klikt, of je opgewonden van elkaar word.Dan moet je alles wat je evt op tv en mss op een film hebt gezien, vergeten.
Ga op je gevoel af, tast elkaar wat af, maar alleen als het goed voelt. anders wacht je gewoon lekker tot de volgende date
Vrijen mag en moet niet.

en bedenk je hoeft niet te antwoord
en ik zit zelf ook in een stoel, niet constant, maar dat duurt niet lang meer.

Eric
Just a man and his will to survive.Ik ben met niets begonnen, en..... ik heb het allemaal nog!

Puppie
Berichten: 473
Lid geworden op: ma 24 juli 2006, 23:58

Berichtdoor Puppie » wo 05 december 2007, 19:46

Er is al veel geschreven. Wil je alleen veel succes en sterkte wensen.
Blijf gewoon jezelf, kijk hoe het loopt. Misschien ga je verder, misschien niet. Doen wat jullie gevoel je ingeeft.
En iedereen heeft moeten ontdekkenl, zal bij jullie ook vást lukken.
Succes hé!

eric62
Berichten: 709
Lid geworden op: wo 12 juni 2002, 1:01
Locatie: Utopia

Berichtdoor eric62 » wo 05 december 2007, 19:49

Eric!

Het s wel zeker dat we opgewonden worden van elkaar :p Nu alleen nog IRL, en daar ben ik zo zenuwachtig voor.. Omdat ik m al zovaak gesmst heb, maar het nu waar moet maken :oops:

Hmm.. ik hoop voor je dat je snel van je stoel afbent! (Echt! Dat meen ik, Wish I could...)

Liefs, ML...
nou die stoel kom ik nooit meer vanaf :P ik ben er blij mee :)
je hoeft niets waar te maken, doe vooral niets waar je niet achter staat!



E.
Just a man and his will to survive.Ik ben met niets begonnen, en..... ik heb het allemaal nog!

Sannetje
Berichten: 919
Lid geworden op: do 20 juli 2006, 22:52
Locatie: Antwerpen

Berichtdoor Sannetje » wo 05 december 2007, 21:49

LM,

Als intussen een vrij ervaren dater wil ik je wel nog even waarschuwen.... Hoe leuk hij ook klinkt via sms en msn, hoe goed het virtueel ook klikt, de klik hoeft er IRL niet te zijn! Verheug je niet te veel, het kan echt een teleurstelling zijn dan...

En daarbij, als het wel klikt, je hoeft écht niet de eerste keer bij elkaar in bed te belanden! Neem je tijd, leer elkaar beter kennen, uiteindelijk zul je je dan wellicht beter bij hem voelen, minder gespannen, en kan het alleen maar gezelliger worden in bed!

Veel plezier!
Sannetje
We zien de dingen niet zoals ze zijn, we zien ze zoals wij zijn *Anais Nin*

Dom
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 12:53

Berichtdoor Dom » do 06 december 2007, 12:27

Die rolstoel is een deel van jou en als jij er trots op bent kan een ander dat ook zijn!
Een rolstoel is een bijzonder zichtbare eigen-heid van iemand, andere mensen weten meteen zonder na denken, gelijk de eerste seconde wat er met je aan de hand is.
Dat is vele malen beter dan een verborgen eigen-heid waar je pas na maaaaaanden achter komt.
Die rolstoel zegt niets meer en niets minder dan dat je op je eigen benen niet (lang genoeg) kunt staan, het zegt verder niets van jou als persoon.

Ik heb diverse relaties gehad met valide mensen en ik moet zeggen dat die rolstoel best wel eens lastig was (een vriendje die graag in de bergen ging wandelen kon dat dus met mij niet doen!) maar het is nooit een belemmering geweest. Ik heb nu een relatie met een man met rolstoel, en ik moet zeggen dat het enige dat héél lastig is, is het vervoer van 2 volwassenen, 2 rolstoelen en een berg kinderen. De auto is gewoon vol en het is altijd passen en meten. Ook in huis is het soms wat vol en zit je elkaar al snel in de wielen. Maar dat zijn alleen maar practische dingen dus.
Ik vind eht zelf prettiger dat mijn vriendje ook een handicap heeft want ik hoef aan hem niet uit te leggen dat ik 's middags niet uit luiheid moet rusten en hij weet ook dat mijn rolstoel mijn benen vervangt. Hij zal me dus nooit ongevraagd verplaatsen want dat doet je met een lopend persoon ook niet (moet je je voorstellen dat je als staand persoon op een feestje opgepakt wordt en 3 meter verderop weer neergezet wordt...).

Op het sexuele vlak zou je handicap niet uit moeten maken. Mijn ervaring is dat sex met elke persoon anders is en je altijd uit moet vinden wat voor de ander prettig is. Ik heb zelf wel altijd uitgelegd waar ik wel wat voel en waar niet maar dat heeft er ook wel eens voor gezorgd dat een vriendje mijn ongevoelige delen dús vermeed "omdat ik het toch niet voel".

Dus, ga met jezelf aan de slag, speel met jezelf, er zijn geen regels voor hoe je met jezelf kunt vrijen, dat mag je helemaal zelf bepalen. Je zult snel ontdekken wat je lekker of lekkerder vindt of waar je het mega warm van krijgt en misschien zul je klaarkomen maar ook dat vergt soms wat oefening en soms overkomt het je gewoon.

Met je date moet je niks doen wat je niet wil! Ik kan netjes neertypen wat ik allemaal lekker vind en wat me allemaal opwindt maar dat wil nog niet zeggen dat ik dat ik dat met iedereen ook zal doen......
Alleen dingen doen die je zelf wil en alleen als hij echt leuk is!!

Veel plezier!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet!!!!

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Berichtdoor deco » do 06 december 2007, 15:49

off topic : maar Dom ik blijf je postings graag lezen door hun duidelijkheid :wink:
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

Dom
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 30 september 2007, 12:53

Berichtdoor Dom » zo 09 december 2007, 23:28

Ach, heeft hij afgezegd? Jammer zeg!
Maar wel met jezelf aan de slag hè! Als je goed met jezelf kunt vrijen kun je een ander ook vertellen wat voor jou lekker is! Is belangrijk!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet!!!!

Puppie
Berichten: 473
Lid geworden op: ma 24 juli 2006, 23:58

Berichtdoor Puppie » wo 12 december 2007, 22:39

Hé, wat balen.

langventje
Berichten: 753
Lid geworden op: wo 02 mei 2007, 14:01
Locatie: twente, altijd genoeg te doen

Berichtdoor langventje » za 15 december 2007, 1:52

Arme LM. Ik heb bewondering voor je courage.
Je bent niets anders dan een ander, alleen maar anders... Hihi, hoe zegt je dat nu goed?

Als iemand je laat zitten, is dat tekenend voor die ander, niet voor jou...
Bij een positieve instelling van jezelf, gaat alles vanzelf wel een keer goedkomen. Believe me...

Kuss,

Ventje
Wat moet je zijn om te overleven? Sterk? Fout: veerkrachtig!


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten